15:54|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - 12:32
کد خبر: 16978
یادداشت:

مشکلات شهری این بار زیرسایه تردد ماشین های سنگین در خیابانهای ارومیه

تردد ماشین های سنگین در خیابان ها ، تبدیل به معضلی جدی برای شهروندان ارومیه ای شده است که با بی توجهی و عدم رسیدگی مسئولان و رعایت رانندگان ، این معضل به مشکلی لاینحل و بسیار خطرناک از بابت تصادفات ، پارک ماشین ها و آلودگی های محیطی و بصری در شهر ارومیه تبدیل شده است.
مشکلات شهری این بار زیرسایه تردد ماشین های سنگین در خیابانهای ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با عبور از خیابان های شهر ارومیه شاهد تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون، اتوبوس، تریلی، یدک‌کش، جرثقیل و... هستیم که با افزایش ماشین درخیابان ها و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان و از سوی دیگر نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین باعث ایجاد نگرانی هایی برای شهروندان ارومیه ای شده است ، چون نبود پارکینگ باعث شده است رانندگان این وسایل نقلیه را درمعابرعمومی شهرپارک کنند که علاوه بر افزایش حوادث جانی و مالی، آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز به وجود می آورد و باعث آسیب به چهره شهرنیز می شود. 

سر و صدایی که این ماشین ها با تردد در خیابان ها ایجاد می کنند باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان شده و باعث ایجاد آلودگی صوتی در مناطق مسکونی می شوند. 

مسئله اصلی که نیاز مبرمی به بررسی و رسیدگی دارد آلودگی ایجاد شده از این ماشین هادر مناطق مسکونی است که صدای اعتراض مردم را بلند کرده است و از سوی دیگر مشکلات فنی این کامیون ها مثل  گاز های سمی که از اگزوز هایشان خارج می شود و محیط را آلوده می کند و روغن ریزی هایی که باعث آسیب به آسفالت ها می شوند.

به گفته برخی شهروندان: متاسفانه هر شب شاهد پارک کامیون‌ها مختلفی در کنار منازل، معابر و پارک‌ هاهستیم و بار ها اعتراض کرده ایم اما هیچ مسئولی رسیدگی نکرده است و روز به روز تعداد ماشین ها بیشتر هم می شود و تبدیل معابر شهری و مناطق مسکونی به پارکینگ ماشین سنگین مشکلات فراوانی را برایمان به وجود آورده است. 
 
البته باید از دید رانندگان ماشین های سنگین هم اندکی به موضوع نگاه کنیم و مشکلات آنها را نیز بیان کنیم که به گفته بسیاری از آنها جای پارک ندارند و مجبور هستند برای جلوگیری از سرقت خودرویشان یا قطعات داخل و خارج ماشین ، آن ها را داخل شهر و اکثرا در مناطق مسکونی خود پارک کنند و از سوی دیگر گرانی قطعات و تعمیر خودرو باعث شده هنگامی که مشکل فنی برای آن پیش می آید ، رانندگان قادر به تعمیر و تعویض قطعات نباشند و همین موضوع مزید بر علت نشت گاز های سمی از خودرو و روغن ریزی های آنها شده است.

ماشین های سنگین غول پیکر به خاطر طول و عرض بزرگی که دارند و فضای بسیاری که اشغال می کنند باعث شده اند هنگام توقف در مکانی خطرات جانی و مالی فراوانی به خاطر ایجاد تصادفات در معابربه وجود آورند و همچنین به خاطر اینکه رانندگان شبانه در جاده ها رانندگی می کنند و خسته هستند ، با ورود به شهر و خواب آلودگیشان ، امکان ایجاد خطرات جانی برای دیگران را دارند.

در پایان ازمسئولان ذیربط انتظار داریم در مورد این موضوع رسیدگی فراوانی انجام دهند و این مسئله را پشت گوش نیاندازند چرا که امکان ایجاد خسارت های جبران ناپذیری را با خود به همراه دارند و همچنین انتظار می رود شهرداری نیز در احداث پارکینگ برنامه ریزی هایی را انجام دهد تا بیشتر از این با پارک این نوع خودرو ها در معابر شهری ، باعث مزاحمت و گله مندی شهروندان نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید