00:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - 12:19
کد خبر: 16977
یادداشت:

جامعه امروز خواستار تکریم همزمان ارباب رجوع و کارمند است

در این روزها که فشارهای روحی و روانی در جامعه به صورت هنجارشکنی ها و رفتارهای تند و زننده ای که در ارتباط جمعی در ارتباط با افراد دیگر نمود پیدا می کند و این موضوع در فضای کاری و اداری مشکلاتی را رقم زده است.
جامعه امروز خواستار تکریم همزمان ارباب رجوع و کارمند است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزهای کرونایی که سنگینی فشارهای عصبی بر چهره و روان هر شهروندی دیده می شود، شاهد بی احترامی ها و اختلافات متعدد بین مردم و کارمندان در محیط های کاری و اداری هستیم. این موضوع باعث مشکلات کوچک و بزرگی است و نزاع و خشونت را در این محیط ها رواج می دهد. 

از سویی در این شرایط نیازمند نگاهی بی طرفانه و به دور از جانبداری هستیم. فشارهای متعدد معیشتی که کمر مردم را خم کرده است باعث شده با کوچکترین عمل ها عکس العمل نشان دهند و صبر و حوصله ای برای امورات پیچیده اداری برایشان باقی نماند. 

علاوه بر این ها کارمند بی پناهی که در روزمرگی های کاری و زندگی خود غرق است و در قعر چاه های روزمرگی و البته حجم بالای امورات اداری دست و پا می زند نیز صبر و حوصله ای برای رو به رو شدن با حجم بالایی از ارباب رجوع ها ندارند. 

با این همه هیچ یک از این مشکلات دلیل نمی شود که هتک حرمتی در حق مسئول و یا ارباب رجوعی صورت گیرد. این اجازه نه به هیچ ارباب رجوعی داده می شود و نه به هیچ کارمند و مسئولی.
احترام متقابل و رعایت صحیح آداب معاشرت که از شروط اولیه جامعه های متمدن و دنیای مدرنیته امروز است باید مورد اولویت این جنس محیط های کاری قرار گیرد و در جهت رعایت هرچه بیشتر آن نظارت های کافی صورت گیرد تا از هرگونه نزاع و خشونت در محیط های اداری جلوگیری شود.

فائزه اکبرنژاد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید