13:26|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1400 - 13:38
کد خبر: 16974
یادداشت:

جست و جوی نان شب در سطل زباله های شهری

وضعیت اقتصادی نا بسامان حاکم بر جامعه ، روز به روز باعث افزایش زباله گردی در شهر ارومیه می شود. دوره گردانی که نان شب خود را از داخل زباله های مردم پیدا می کنند.
جست و جوی نان شب در سطل زباله های شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، زباله گردی در شهرارومیه بسیار افزایش یافته که در شان کلانشهر نمی باشد که افرادی شبانه روز دراین روزهای کرونایی بدون رعایت بهداشت و توجه به خطری که تهدیدشان می کند داخل سطل زباله ها را می گردند که قطعا مشکلاتی را می‌تواند از نظر سلامت برای آنها به وجود بیاورد.

افزایش قیمت مواد غذایی و اقلام اساسی باعث شده توان خرید این افراد نسبت به قبل بسیار کمتر شود و بیشترازگذشته به زباله گردی محتاج شوند تا بتوانند تکه ای نان برای سیر کردن شکم خود و خانوادیشان پیدا کنند.

آنچه این معضل را تلخ تر می کند ، زباله گردی کودکانی است که به جای توجه به تحصیل در مدرسه و بازی در کوچه با همسن و سالان خودشان ، در گرما و سرما و با وجود بیماری خطرناک کرونا مجبور به جست و جوی غذایی برای خودشان در سطل زباله ها هستند و گاهی هم کاغذ و قوطی هایی را برای فروش جمع آوری می کنند و با اندک پولی که به دست می آورند برای خود غذایی تهیه می کنند.

بی توجهی و عدم رسیدگی مسئولان باعث افزایش این معضل تلخ در کلانشهر ارومیه شده است و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند ، آسیب های اجتماعی و خطرات جانی وبهداشتی زیادی را شاهد خواهیم بود.

زباله گردی به نوعی از سبک زندگی برای افراد کم در آمد و اقشار بی بضاعت تبدیل شده است که روز به روز هم شاهد افزایش آن هستیم. زباله گردی سن و سال نمی شناسد کودک و جوان و پیر برایش فرقی نمی کند، همه به دنبال نان برای سیر کردن شکمشان هستند تا در خیابان ها از گرسنگی تلف نشوند و نایی برای کار داشته باشند.

عدم تفکیک زباله توسط شهروندان ، عامل خطرناک دیگری است که زباله گردان را به شدت تهدید می کند. وجود شیشه های شکسته و سرنگ ها و پانسمان های آلوده در داخل سطل زباله ها و امکان برخورد آنها با دستان زباله گردان موضوعی نیست که بتوان آن را ندید گرفت و توجهی به آن نکرد.

در پایان روی سخن با مسئولان است که با بی توجهی ها و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی و حال و روز این اقشار ، به این معضل بزرگ دامن نزنند و اندکی بر این اوضاع نابسامان ، سامانی دهند تابیشتر از این با تردد در خیابان ها شاهد زندگی تلخ این اقشار نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید