18:55|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1400 - 12:18
کد خبر: 16970
یادداشت:

زباله های شهری زخمی بر پیکره پارک جنگلی ارومیه

با توجه به افزایش آمار جمعیت شهر ارومیه شاهد افزایش آمار تولیدی زباله های شهری هستیم و همین امر باعث شده با حجم بالایی از زباله ها که در طبیعت و فضاهای سبز اعم از پارک جنگلی ارومیه روبه رو شویم.
زباله های شهری زخمی بر پیکره پارک جنگلی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال هاست که نسبت کلانشهر، قبل از نام شهر ارومیه در نقشه ها و آمارها خود نمایی می کند و همین موضوع تبعاتی نیز دارد. این تبعات می توانند مثبت یا منفی باشند و البته بر اساس عملکرد شهروندان یک کلانشهر این تبعات سیری صعودی و یا نزولی را در پی می گیرد، پس تاثیرگذاری شهروند امروز بر روی سیر پیشرفت یک شهر بسیار بالاست. 

امروزه شاهد حجم بالایی از زباله های شهری هستیم که در فضاهای سبز شهر ارومیه اعم از پارک جنگلی رها شده اند و بافت گیاهی این منطقه را تهدید می کنند.

از ثمرات این جنس رهاسازی ها می توان به آلودگی های بصری که زیباسازی شهر را مختل می کند، اشاره کرد که چهره شهر را قربانی چند تکه(پاره) زباله می کند و جاذبه های تفریحی گردشگری شهر را با دافعه مردم از حضور در این مناطق رو به رو می کند. 

از سویی آلودگی های زیست محیطی که به این فضاها وارد می شود امری قابل توجه و مهم است که باید با دستورعمل های مناسب روش های گندزدایی آن طی شود. با توجه به اینکه اکثر این زباله ها از پلاستیک و مواد سازنده مشابه آن اعم از پلیمر است و به سختی در چرخه طبیعت تجزیه می شوند و نیاز به روش های خاصی برای بازیافت دارند، این موضوع را چندبرابر مورد اهمیت قرار می دهد. 

با توجه به نقش مردم در رهاسازی این زباله ها در مکان های تفریحی شهر، از آن ها انتظار می رود که بیشتر به پاکیزگی شهر اهمیت بدهند و با جلوگیری از رهاسازی زباله ها از گسترش هر چه بیشتر آن ها در شهر جلوگیری کنند و در جهت اصلاح زیباسازی شهر قدم های حمایتگرانه ای بردارند و در پیشرفت شهر خود سهیم باشند.


فائزه اکبرنژاد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید