01:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1400 - 13:39
کد خبر: 16928
یادداشت:

کرونا ، در کمین گردشگران دریاچه ارومیه

در این روز ها که کل دنیا درگیر ویروس کرونا هستند ، هر فردی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی است تا از همه گیری آن جلوگیری کند. اما آنچه شواهد نشان می دهد در ارومیه ، شهروندان خیلی نگران این مسئله نیستند و از گردش و تفریح برای حفظ جان خود و همنوعانشان نمی زنند.
کرونا ، در کمین گردشگران دریاچه ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، دریاچه ارومیه جزو اصلی ترین مکانهای گردشگری برای شهروندان ارومیه و توریست ها بوده و حتی با کم شدن آب آن همچنان جذابیت هایی برای خود دارا است که باعث جذب گدشگران می شود.

اما مسئله اصلی این است که الان که بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است و آمار قربانیان کرونا روز به روز افزایش می یابد ، آیا صلاح است برای گردش و تفریح به سواحل دریاچه رفت؟ آیا چند ساعت تفریح ، ارزش به خطر انداختن جان خودمان و دیگران را دارد؟

از سویی دریاچه ارومیه به هیچ وجه از بهداشت کافی و رعایت پروتکل ها برخوردار نیست و از طرفی وجود زباله های فراوان و پسماندهای شهری که درسواحل دریاچه تخلیه می شود آن مکان را آلوده تر هم کرده است و همین علتی است که مردم برای تفریح به دریاچه نروند و تجمع در آنجا ایجاد نکنند.

اعمال محدودیت و کنترل در دریاچه ارومیه باید به شدت مورد توجه مسئولان قرار گیرد و رسیدگی های لازمه انجام شود که اگر غیر این اتفاق بیوفتد و ادامه پیدا کند دیگر کنترل همه گیری این بیماری بسیار دشوار می شود و گردشگران نه تنها خود مبتلا شده بلکه ناقل آن به دیگران و به خطر انداخن جان آنها هم می شوند.

از مسئولان انتظار می رود محدودیت ها را بیشتر کرده و مانع تجمع مردم درسواحل گردشگری دریاچه ارومیه شوند ولی انتظار اصلی از همشهریان است که بیشتر رعایت کنند و برای چند ساعت دلخوشی و تفریح ، باعث افزایش همه گیری کرونا نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید