10:49|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1400 - 13:32
کد خبر: 16915
یادداشت:

به نام تخفیف به کام گران فروشان

وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و فشار مالی که این روز ها بر دوش خانواده ها است ، نقطه ضعفی شده برای سوء استفاده دلالانی که با لفظ تخفیف و شعار های وسوسه کننده ، چند برابر قیمت کالا ، جنس خود را به فروش می رسانند و مردم با دیدن ارزانی ها به سمت این فروشگاه ها جذب می شوند اما وقتی متوجه گرانی کالا ها می شوند که دیگر کار از کار گذشته و مجبور به پرداخت هزینه شده اند.
به نام تخفیف به کام گران فروشان

سرویس اجتماعی باریش نیوز :افزایش قیمت هایی که فروشگاه ها برای کالا های خود در نظر گرفته اند ، طبق تعرفه ای است که از طرف شرکت های تولیدی قرار داده شده است ، ولی این روزها برخی از فروشگاه های زنجیره ای با شعار تخفیف های چند درصدی بر کالا ها و محصولاتشان ، بیشتر از تعرفه واقعی افزایش قیمت می زنند و بدون هیچ رسیدگی ، نظارتی همچنان جولان می دهند و شهروندان هم بدون اطلاع یا گاها بدون توجه به این موضوع همچنان خرید می کنند.

این گرانی و افزایش قیمت ، نیاز مبرمی به رسیدگی و پیگیری جدی مراجع نظارتی دارد ، چون اگر به همین روال ادامه پیدا کند ، بی قانونی ها در بین فروشگاه های دیگر نیز واج پیدا می کند و کنترل بازار توسط مسئولان به شدت سخت می شود.

در این مورد می توان به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای  اشاره کرد که با تبلیغات فراوان و ادعای در نظر گرفتن تخفیفات برای فروش کالاها شعب زیادی را در سطح شهر و کشور صاحب شده اند ، نه تنها در این روز ها  که گرانی‌ها فشار زیادی بر مردم وارد کرده قیمت کالاهایی که خرید گذشته می باشد را با قیمتی بیشتر در اختیار مشتریان قرار می دهند، بلکه کالاهایی که تازه تولید شده و خریداری کرده اند را نیز با قیمتی بیشتر از قیمت واقعی که روی محصولات درج شده ، به مشتری می دهند وهمین امر باعث اعتراض مردم شد اما شواهد حاکی از ادامه تخلفات توسط این فروشگاه ها می باشد. 

در پایان روی سخن با مسئولان است که  عدم برخورد با این گرانفروشی وتخلف های مختلف مثل تغییر قیمت روی جلد کالا ها و تعیین قیمت های سلیقه ای همچنین اطلاع‌رسانی ضعیف از برخوردهای صورت گرفته و مطلع کردن مردم از چهره واقعی این تبلیغات، سایر فروشگاهها را نیز به سوء استفاده ترغیب خواهند کرد. انتظار می رود مسئولان در این شرایط اقتصادی با نظارت های لازم ، اجازه جولانگران را ندهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید