00:42|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1400 - 11:17
کد خبر: 16911
یادداشت:

تناقض در اعمال دوطرح واکسیناسیون شبانه روزی و منع تردد شبانه!

آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا از زمان اعمال منع تردد خودروها از ساعت ۱۰ شب، نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است. تجربه نشان داد که اعمال این ممنوعیت تردد، تأثیری در کنترل شیوع ویروس کرونا نداشته است و ثمره ای که این محدودیت ها برای شهروندان به جای گذاشته ایجاد یک سری مشکلات است که از مهم ترین آنها می توان به ایجاد ترافیک شدید در شهر، ایجاد تجمعات بیشتر مردم در طول روز به دلیل محدودیت وقت و همچنین ایجاد مشکلاتی برای شاغلان بخش‌هایی که نیاز به تردد پس از ساعت ۱۰ شب دارند و ده‌ها مشکل دیگری که این محدودیت برای شهروندان ایجاد کرده است اشاره کرد.
تناقض در اعمال دوطرح واکسیناسیون شبانه روزی و منع تردد شبانه!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این میان اگر خانواده‌ای بخواهد شبانه بیمار خود را به بیمارستان ببرد، باید علاوه بر هزینه‌های بیمارستان جریمه منع تردد را هم پرداخت کند که این امر در این شرایط بد اقتصادی اصلا عادلانه نیست.

حال در کنار همه مشکلاتی که این طرح ممنوعیت شبانه برای شهروندان ایجاد کرده است نکته ای که خیلی جالب و قابل تامل است این است که بسیاری از تصمیماتی که برخی از ارگان ها می گیرند کاملا در تناقض با این محدودیت می باشد؛ یکی از مهم ترین این تصمیمات در چند روز گذشته در زمینه انجام واکسیناسیون بصورت شبانه روزی در سطح شهر ارومیه می باشد یعنی در واقع با اندکی تفکر می توان به تناقضی که در این تصمیمات وجود دارد به روشنی پی برد.

انجام واکسیناسیون به صورت شبانه روزی و در پایگاه های واکسیناسیون درون خودرویی آنهم در زمانی که طرح ممنوعیت شبانه وجود دارد به نظر کاری بسیار مضحک و بی معنی به نظر می رسد؛ چرا که برخی از افراد به دلیل شرایط کاری شاید بخواهند ساعت 10 شب به بعد جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند که انجام این کار از دو حالت جدا نیست یکی اینکه شهروندان به خاطر اینکه جریمه نشوند از انجام واکسیناسیون صرف نظر کنند؛ دوم اینکه بدون اعتنا به جریمه و قبول اینکه به خاطر زدن واکسن جریمه 200 هزار تومانی راهنمایی و رانندگی را بپذیرند!

حال در این میان سوالی که ذهن هر شهروندی را به خود درگیر می کند این است که چرا مسئولان و ارگان هایی که در این امر با هم دخیل هستند هیچ گونه هماهنگی با هم ندارند؟ اگر هدف سلامتی مردم است چرا مسئولان جولان کرونا را در اتوبوس های شهری و ازدحامی که در این وسایل نقلیه عمومی و بسیاری از صف هایی که برای زدن واکسن، انجام تست کرونا و ده‌ها صفی که از یک سال گذشته مردم این شهر با آن درگیر هستند را نمی بینند و فقط و فقط خطر کرونا را مابین ساعت 10 الی 3 بامداد آنهم در خودروهای شخصی می بینند؟! واقعا مردم خوشحال می شوند که یک نفر از مسئولان بیاییند و به این سوالات شهروندان پاسخ دهند...


اینجاست که چاره‌ای نمی‌ماند، جز اینکه نتیجه بگیریم اجرای طرح محدودیت تردد شبانه نه تنها در شهر ارومیه بلکه در بسیاری از شهر‌های کشورمان، جز اینکه فشار مضاعف اقتصادی را بر دوش مردمی که از هر طرف در فشار و تنگنا هستند به همراه آورده است هیچ نتیجه مثبتی را به دنبال نداشته و باید اعتراف کرد که هدیه‌ای جز تشدید معضلات و آسیب‌ها در شهر‌هایی مانند شهر ارومیه را برای شهروندان نداشته و این طرح ممنوعیت شبانه بیشترین آسیب را برای مردم به ارمغان آورده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید