09:38|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1400 - 13:11
کد خبر: 16901
یادداشت:

آبیاری فضای سبز شهری یا خیابان ها / مسئله این است؟!

در این روزهای گرم تابستانی که با تبخیر مستمر آب های دریاچه ارومیه و تالاب های استان رو به رو هستیم و مردم در سطح شهر با مشکلات متعدد آب گریبان گیرند؛ در سطح شهر شاهد آبیاری غیر اصولی خیابان ها توسط متصدیان شهرداری هستیم.
آبیاری فضای سبز شهری یا خیابان ها / مسئله این است؟!

سرویس اجتماعی باریش نیوز: در این بلبشوی کرونایی در سطح شهر ارومیه و استان، گزارشاتی از هدررفت آب توسط مسئولان آبیاری شهرداری اعلام شده است که با خود نارضایتی هایی را به دنبال داشته. عدم رعایت اصول آبیاری فضاهای سبز بلوارها باعث شده، آسفالت شهری بیشتر از گل و گیاه بلوارها آبیاری شود!

با توجه به کاهش متعدد آب های شیرین سطح جهان، جمعیت کره زمین باید متوجه سنگینی مسئولیت هدر رفت آب در پیرامون خود باشد و در مصرف آن با اصول و دستورعمل های بسیار دقیق عمل کند ولی با این همه شاهد هدر رفت بسیار زیاد آب در این روزهای استان هستیم.

عدم رعایت اصول و روش های صحیح آبیاری، عدم نظارت بر نحوه آبیاری متصدیان شهرداری باعث سهم داشتن این ارگان ها در هدررفت آب شود. همین موضوع نه تنها که برای ما بلکه برای آیندگان و نسل های بعدی بشریت دارای اهمیت بسیار است و نگرانی هایی را با خود در پی دارد. 

به گفته مورخان و جامعه شناسان جنگ جهانی سوم بر سر آبی است که امروز در خیابان های شهر جاری است و کسی به فکر مصرف صحیح آن نمی باشد. این روش با خود عواقب شومی را به همراه خواهد داشت و گریبان خود و فرزندانمان را خواهد گرفت.

در پایان روی سخن با مسئولانی است که سهمی در این هدر رفت آب دارند و سنگینی این مسئولیت به دوششان است ولی با بی توجهی تمام نسبت به این چنین موضوعاتی رفتار می کنند. از آن ها انتظار می رود که نظارت لازم را در این موضوع به عمل بیاورند و قدمی هرچند کوچک در جهت حفظ آب، بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید