18:25|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1400 - 13:02
کد خبر: 16896
یادداشت:

کافه های شهری، تهدیدی برای نوجوان امروز

در این روزها که نوجوانان نیازمند محلی برای تفریح و همنشینی با دوستانشان به دور از ویروس کرونا هستند و به همین دلیل به کافه گردی های متعدد روی آورده اند و همین امر مشکلاتی را در کانون خانواده ایجاد کرده است.
کافه های شهری، تهدیدی برای نوجوان امروز

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزهای کرونایی که نوجوانان محکوم به خانه نشینی های طولانی مدت هستند و به دنبال راه فراری از خانه می گردند، کافه گردی و همنشینی با دوستان به بهانه های هرروزه آن ها تبدیل شده است.

این امر به خودی خود دارای هیچ نکته منفی نیست اما با توجه به رواج مصرف دخانیات و عدم رعایت پروتکل ها و رایج بودن کلمات و آدابی نادرست و به دور از عادات و تربیت خانواده در این اماکن ، والدین با نگرانی های گستره ای روبه رو می شوند.

عدم رسیدگی مالکان و کارکنان کافه ها به امر استعمال دخانیات در این اماکن باعث شده نوجوانان با خیال راحت به استعمال دخانیات زیر سن قانونی و به دور از چشم والدین بپردازند. همین موضوع به رواج هرچه بیشتر استعمال دخانیات کمک می کند و این امری کاملا مغایر با میل والدین و اصول تربیتی است.

از سویی در ارتباط بودن نوجوانان زیر 18 سال با افرادی که مدام در حال استعمال دخانیات هستند، قبح و زشتی این عمل را در چشم آنها از بین می رود و به عادی سازی این عمل می انجامد. همین عمل باعث می شود میل به استعمال سیگار در نوجوانان بالا برود و سیگار کشیدن تبدیل به ابزاری برای ارضای نیاز به مرکز توجه بودن شود. همین موضوع باعث می شود سیگار کشیدن تبدیل به یک ژست برای نوجوانان امروزی شود و هرروز بیش از دیروز آن هارا به این عمل ترغیب می کند.

از سویی از خانواده ها انتظار می رود که با ایجاد محدودیت نوجوانانشان را به پنهان کاری و انجام این عمل به صورت پنهانی ترغیب نکنند زیرا در سرشت این رده سنی میل به شکستن محدودیت ها و خط قرمزها به شدت بالاست . تنها راه جلوگیری از این عمل نوجوانان، آگاه سازی آن ها از مضرات استعمال دخانیات و همراهی بی پرده و صادقانه والدین با نوجوانان است که دامنه نظارت والدین را افزایش می دهد.

در پایان روی سخن با مالکان کافه ها است که توانایی جلوگیری از این عمل در اماکن تحت کنترل خود را دارند و به سادگی می توانند از استعمال دخانیات توسط نوجوانان زیر 18 سال جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید