00:23|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1400 - 12:03
کد خبر: 16894
یادداشت:

کودکان ناقلان خاموش/ فعالیت شهربازی ها در اوج شیوع کرونا

در این روزهای تلخ کرونایی شاهد فعالیت شهربازی ها و محیط بازی کودکان در پارک ها هستیم که ازدحام زیادی را با خود در پی دارد و همین امر زنگ خطری است برای شهری که سیاهی کرونا آن را در خود بلعیده است.
کودکان ناقلان خاموش/ فعالیت شهربازی ها در اوج شیوع کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با توجه به این امر که در تاریک ترین نقطه ی تاریخ به سر می بریم و غم نان به غم جان تبدیل شده است، نیازمند نظارت دقیق تری بر هر موضوعی که جان مردم را به خطر می اندازد هستیم. کرونایی که از ترسش به خانه نشینی روی آوردیم اکنون در پارک ها و شهربازی ها به کمین کودکانمان نشسته است.

در شرایط سیاهی که کرونا برای استان رقم زده، شاهد بی توجهی شهروندان به رعابت پروتکل های بهداشتی و نکات بهداشتی هستیم. فعالیت شهربازی ها و وسایل بازی ها اعم از ترامبولین ها و چرخ فلک ها و ... در سطح شهر باعث شده تجمع های زیادی صورت گیرد و همین امر بازی کثیفی را رقم می زند که جان مردم در آن به خطر می افتد.

در این چنین شرایطی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از اولویت بالایی برخوردار است ولی با بی توجهی شهروندان به این امر باعث شیوع هرچه بیشتر این ویروس منحوس در سطح شهر و حتی استان خواهیم شد.

از سویی با توجه به قشر مراجعه کننده به این اماکن که بیشتر نوجوانان و کودکان هستند و به خاطر نگرانی های رایج در این سنین، والدین به همراهی کودکانشان می پردازند و این موضوع باعث شکل گیری تجمع های متعدد و بزرگی می شود.

به علاوه با این موضوع روبه رو هستیم و دامنه انتقال و شیوع این ویروس توسط کودکان به شدت بالاست زیرا با توجه به اولویت بندی و کمرنگ بودن این مسائل برایشان بیشتر سرگرم بازی و تفریح می شوند و هرگونه رعایت پروتکل بهداشتی را به دست فراموشی می سپارند. بر همین اساس می توان این قشر کم سن و سال را ناقلان خاموش کرونا نامید. این امر هشدار و زنگ خطری مهم برای شهری است که در رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا از قرمزی رو به سیاهی گماریده و آمار مرگ و میر در آن سیر صعودی و تاریک را در پی گرفته است.


با توجه به نکات بیان شده، از مسئولین و خانواده ها درخواست می شود که نظارت بر دستور عمل های بهداشتی را به صورت جدی تری دنبال کنند و تمهیدات لازم را در این مسیر به عمل بیاورند زیرا که به واسطه نحوه شیوع این بیماری و مسئولیت اجتماعی که به دوش ماست در حفظ جان همشهریان و اطرافیانمان با هم سهیم هستیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید