09:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1400 - 12:57
کد خبر: 16890
یادداشت:

تردد وانت بار ها در مسیر بی قانونی

چند سالی است که در خیابان های ارومیه شاهد تردد وانت بار هایی هستیم که به صورت غیر عادی و نا متعارف، بار حمل میکنند و هیچ قانون و نظارتی بر این کار وجود ندارد.
تردد وانت بار ها در مسیر بی قانونی

سرویس اجتماعی باریش نیوز : در قانون راهنمایی و رانندگی ، وانت بار ها جزو خودرو هایی هستند که میتوانند در لاین آزاد بزرگ راه ها تردد کنند و سرعت زیاد آنها در بزرگراه ها مزید بر علت تصادفات شدید در جاده ها و خیایان های شهر شده است. 

آنطور که به نظر می آید در مورد حمل بار وانت ها هیچ قانون خاصی تعریف نشده است و هر چقدر بخواهند می توانند بار حمل کنند ، اگر هم قانونی برای ظرفیت آنها تعریف شده باشد ، رعایت نکردن رانندگان نشان از عدم رسیدگی و نظارت به این مسئله می باشد.

وضعیت اقتصادی نابسامان و فشار مالی که با خانواده ها وارد می شود دلیلی بر اضافه بار زدن و فعالیت وانت بار ها شده است ، این موضوع که بارنامه ای برای آنها تعریف نشده است که به اندازه خاصی بار حمل ماشین کنند موضوع اصلی است که باعث شده به راحتی با وزن اضافه و سرعت بیش از اندازه در بزرگراه ها تردد کنند.

تا به حال تصادفات زیادی اتفاق افتاده که خسارت های جانی و مالی بسیاری به جا گذاشته است، این تصادفات ناشی از بار کردن بیش از اندازه وانت ها می باشد که از یک سو تعادل ماشین را به هم می زنند و از سوی دیگر باعث پرت شدن حواس بقیه رانندگان و مانع دید آنها می شوند.

البته از این موضوع هم نباید عبور کنیم که این کار علاوه بر ایجاد خسارت به دیگر ماشین ها ، باعث بروز مشکلات فنی بسیاری بر خود وانت ها می شود ،وزن غیر استاندارد و اضافی باعث سنگین شدن ماشین و فشار به فنر و لاستیک های خودرو می شوند و اگر لاستیک های وانت فرسوده باشند، باعث ترکیدن آنها می شود. 

ترکیدن لاستیک ها موجب خارج شدن فرمان و کنترل ماشین از دست راننده می شود و وانتی که اضافه بار دارد نمی تواند به راحتی خودرو را کنترل کند و در اسرع وقت آن را متوقف سازد و همین امر موجب بروز تصادفات مرگ بار در بزرگ راه ها و خسارت های فراوانی در معابر شهری می شود.

پایان کلام روی سخن با مسئولان مربوطه است که با وضع قوانینی همچون تعریف بارنامه برای وانت ها و وضع جریمه هایی برای آن ها، از حمل بار اضافه آنها جلوگیری کنندو از طرف دیگر نظارت های لازم را در مورد حمل بار در ماشین های شخصی اعمال کنند که فعالیت وانت ها کم نشود و مجبور نباشند برای امرار معاش ، بار اضافه بزنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید