20:39|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1400 - 12:40
کد خبر: 16888
یادداشت:

نگرانی شهروندان از تاورکرین های غول پیکر ساختمان های نیمه کاره

«تاور کرین» جرثقیل ساختمانی است که برای جابجایی مصالح در ساختمان های بلند استفاده می شود و حداکثر وزن باری که این دستگاه می تواند جابجا کند ، باید کمتر از مجموع وزن اجزای جرثقیل و وزنه تعادل آن باشد. عدم تعادل و خارج شدن از کنترل آن به علت نصب غیر اصولی و فرسودگی قطعات جرثقیل ، این روز ها باعث نگرانی مردم شده است.
نگرانی شهروندان از تاورکرین های غول پیکر ساختمان های نیمه کاره

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،با تردد در سطح شهر ، شاهد ساختمان های نیمه کاره ای هستیم که از هر کدام جرثقیل های بزرگ و غول پیکری سر به فلک کشیده اند و باید در هنگام عبور به شدت احتیاط کنیم تا با افتادن قطعه ای از آن ، اتفاق نا گواری پیش نیاید.

این روز ها با توجه به گفته بسیاری از شهروندان ، افزایش بیش از اندازه ساختمان های نیمه کاره باعث افزایش چشمگیر تاور کرین ها در سطح شهر شده و همین امر موجب نگرانی آنها از خطرات احتمالی جانی و مالی شده است. ، از خطراتی که این جرثقیل ها ممکن است ایجاد کنند ، می شود به حرکت بوم آن هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان های اطراف و خودروها و یا رهگذران بیفتد.

اگر قرار باشد در این روزها که کرونا از طرفی باعث ایجاد استرس و فشار در مردم شده  و گرانی از سوی دیگر ، مردم نگران خطرات ناشی ازاین جرثقیل ها هم باشند ، بسیار تاسف بار است و باید به مسئولان گفت که ادامه این شرایط بسیار نگران کننده است .

ناظر کیفی پروژه هاباید دقت بیشتری در انجام کار خود به خرج دهد چون در غیر این صورت شاهدا ایجاد خطرات جبران ناپذیر زیادی خواهیم بود و مسئولان برای این امر باید چاره ای بیاندیشند.

طبق آمار به دست آمده تقریبا نصف بیشتر این جرثقیل ها فرسوده شده اند و فقط با رنگ کردن ظاهر آن ها را زیبا نگه داشته اند ، از نهادهای مربوطه  انتظار می رود با رسیدگی به این مسئله و شناسایی این جرثقیل ها در بهبود وضعیت یاری کنند.

به دلیل کمبود زمان کافی پیمانکاران در اتمام ساخت و سازهای خود ، زمان کافی برای نصب صحیح و اصولی این تاور کرین ها از روی دفترچه هایشان و بررسی و نظارت کارکرد های آنها داده نمی شود و همین امر باعث بروز مشکلاتی در عملکرد جرثقیل ها پیش می آورد و موجب وارد کردن خسارت می شوند.

در پایان انتظارمان از مسئولان و سازمان های مربوطه است که رسیدگی های لازم  را در این زمینه انجام دهند و در انجام عملیات ساخت و ساز نظارت کافی را اعمال کنند تا شاهد بروز خسارت های ناشی از بی دقتی و مشکلات این دستگاه ها در شهرمان نباشیم. پشت گوش انداختن این مسئله و عدم توجه به آن خسارت هایی را به بار می آورد که جبران پذیر نمی باشند و در این روز ها نمکی بر روی زخم شهروندان  می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید