01:40|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1400 - 11:09
کد خبر: 16880
یادداشت:

رانندگان مینی بوس یک سال دیگر هم بیکار شدند / زخم کرونا بر پیکره رانندگان مینی بوس

هرساله بازگشایی مدارس در مهر ماه با نوید رونق کسب و کار رانندگان مینی بوس همراه بوده است اما متاسفانه دو سال است که به دلیل شیوع کرونا مدارس از فعالیت باز ایستاده اند و کسب و کار رانندگان بی پناه را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده اند.
رانندگان مینی بوس یک سال دیگر هم بیکار شدند / زخم کرونا بر پیکره رانندگان مینی بوس

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، هرساله همراه با بازگشایی مدارس، به واسطه ثبت نام سرویس های مدارس و دانش آموزان، کسب و کار رانندگان مینی بوس رونق بسیاری می یافت. قرارداد های 9 ماهه ای که تضمینی برای 9 ماه زندگی این قشر کم بضاعت بود و سنگینی غم نان را که در این شرایط سخت اقتصادی به دوش مردم کشور است، سبک می کرد.

 اما متاسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا، این قشر نیز خانه نشین شدند و روزی شان از آنها گرفته شد. با توجه به این امر بسیاری از رانندگان مینی بوس از کار بیکار شدند و گذران زندگی شان با مشکلات بسیاری روبه شد.

از سویی به دلیل متفاوت بودن وسیله نقلیه که این رانندگان برای کسب روزی حلال از آن استفاده می کنند، وسیله نقلیه شان برای تردد مردم عادی و یا مسافر کشی در سطح شهر مورد استفاده قرار نمی گیرد و همین امر آخرین نشانه های امیدی است که در دل این رانندگان خاموش می شود.

با این همه گاهی از این مینی بوس ها در مراسمات تدفین و یا به عنوان سرویس کارمندان ارگان ها و بیمارستان های خاص استفاده می شد ولی متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، رانندگان از این قشر فعالیت نیز محروم شده اند و حمل و نقل به عهده خود اشخاص و به صورت فردی صورت می گیرد.

با توجه به وابسته بودن زندگی رانندگان به این کار، از مسئولان انتظار می رود دستور کارهای بهتری را اعم از تسهیلات کم بهره و بیمه بیکاری و ... را در اختیار این صنف قرار دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید