09:27|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1400 - 12:18
کد خبر: 16867
یادداشت:

چرخه اشتغال استان ، وابسته به چرخه تولید کارخانه ها

اوضاع اقتصادی نا بسامان و شرایط بد اقتصادی که چند سالی است حاکم شده ، باعث شده بسیاری از کارخانجات و واحد های تولیدی دیگر توان و سرمایه تولید نداشته باشند و مجبور به خاموش کردن دستگاه ها و بستن کارخانه ها شوند.
چرخه اشتغال استان ، وابسته به چرخه تولید کارخانه ها

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز : بیکاری معضلی است که جوانان این روزها بسیار با آن درگیر هستند و راکد ماندن چرخه کارخانه ها هم مزید بر علت این بیکاری شده است. واحد های تولیدی نقش بسزایی در اشتغال زایی برای جوانان دارد.

با حمایت مالی بانک ها با در اختیار قرار دادن تسهیلات به صرفه و همچنین سرمایه گذاری های خصوصی می توان چرخه تولید را راه انداخت و همچنین با تکیه بر نیروی جوان در کارخانه ها و واحد های تولیدی ، معضل جدی بیکاری نیز حل می شود و اشتغال زایی ایجاد می شود. 

در چند سال گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی در آذربایجان غربی شده ایم که صاحبان آنها به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و عدم حمایت ارگان های مربوطه  مجبور به خاموش کردن دستگاه ها یا تعدیل نیروهای خود شده اند و این امر باعث بیکاری بسیاری از جوانان و وخیم تر شدن شرایط اقتصادی معیشت مردم شده است.

حمایت سازمان ها و تلاش برای ایجاد ارتباط با کشور های همسایه جهت سرمایه گذاری و  صادرات و واردات محصولات می تواند گام مفیدی در جهت سامان دادن به بهبود این شرایط باشد.

حال چشم امید بسیاری از  جوانان این شهر به مسئولان جدیدی است که بر سر کار می آیند ، حمایت از تولید ملی و راه اندازی دوباره چرخه کارخانه ها و حمایت برای افزایش کیفیت تولید در جهت صادرات آنها انتظاراتی است که شهروندان از مسئولان آتی استانی خود دارند.

این امر نیاز مبرم به حمایت و همکاری ارگان های مختلف دارد که با حمایت از چرخه تولید ، چرخ های بسیاری از این کارخانه ها را دوباره راه ندازی کنند و و دوباره شاهد گسترش تولید و اشتغال جوانان در سطح استان باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید