17:21|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1400 - 12:16
کد خبر: 16866
یادداشت:

کیفیت پایین؛ قصه بی‌پایان نان در ارومیه

این روزها مردم ارومیه به شدت از کیفیت نان عرضه شده در نانوایی های شهر گلایه مند هستند و مشکل اصلی این محصول را کیفیت پایین‌؛ خمیر بودن، سوختگی، شور و یا بی نمک بودن و کوچک‌تر شدن حجم نان عنوان می‌کنند.
کیفیت پایین؛ قصه بی‌پایان نان در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اینکه گاهی نان خمیر باشد یا خشک و یا نان امروز را فردا نتوان خورد یکی از مشکلاتی است که چند سالی است صدای مردم ارومیه را نسبت به کیفیت نان درآورده است.

به گفته بسیاری از شهروندان، متاسفانه کیفیت نان اکثر نانوایی‌هایاین شهر بسیار پایین است به حدی که نمی‌توان نان امروز را برای فردا مصرف کرد و باید آن را دور انداخت چون دیگر قابل مصرف نیست.

در این میان چیزی که به وفور احساس می‌شود خلا نظارت دوسویه بر نانوایان و عرضه کنندگان آرد است؛ با توجه به حساسیت موضوع لازم است تا در خصوص تهیه آرد، نان و سلامت آن، استانداردسازی دستگاه‌های تولید نان و آزمون‌های مختلف روی آرد صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد؛ اما متاسفانه چیزی که همیشه شاهد آن هستیم ضعف در ارگان‌های نظارتی است.

 کیفیت پایین نان مصرفی مردم دراین شهر سبب شده این کالای مصرفی مهم شهروندان، بیشتر از چند ساعت قابل استفاده نباشد و همین موضوع ضایعات و دورریز نان را در ارومیه بیشتر کرده‌است. دراین میان برخی شهروندان و نانوایان این شهر دلیل بی‌کیفیت بودن نان‌ها در ارومیه را استفاده از آرد باکیفیت نه‌چندان مطلوب می‌دانند؛ موضوعی که معتقدند سبب افزایش حجم ضایعات نان دراین شهر شده‌است.

در این میان برخی از شهروندان نیز ضعف در نظارت ها را عامل اصلی این وضعیت می دانند و بعضی دیگر نوع آرد استفاده شده در پخت نان را دلیل بی کیفیتی آن می دانند، اما کارشناسان معتقدند که نظارت بر کار نانوایی ها زمانی موفق خواهد بود که نظارت به صورت عمومی باشد و کیفیت توسط مشتریان مطالبه شود.

با تمام این تفاسیر و وجود نارضایتی‌ها از کیفیت پایین نان درارومیه، می‌شود با ایجاد بازرسانی در سطح شهر نظارت را بر کار آنها انجام داد تا رضایت‌مندی مردم را در بر داشته باشد.

سخن آخر اینکه، مشکلاتی که مردم ارومیه این روزها  در تهیه نان با کیفیت دارند می طلبد که مسئولان مربوطه تدابیر ویژه ا ی برای حل این مساله بیندیشند تا دیگر مردم در حسرت یک لقمه نان با کیفیت در سفره های خود نباشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید