05:20|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1400 - 10:36
کد خبر: 16864
یادداشت:

کرونا در کمین حاشیه نشینان شهر / اقشار ضعیف جامعه توان خرید ماسک ندارند

با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کوچه پس کوچه‌های شهر، مردم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند اما سوال اینجاست که آیا توان مالی لازم را برای خرید ماسک دارند؟
کرونا در کمین حاشیه نشینان شهر / اقشار ضعیف جامعه توان خرید ماسک ندارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزهای تلخ که کرونا و دلتا کرونا هم دست شده اند و در شهر به دنبال قربانیان جدید می‌گردند، مردم توانایی دفاع از خود در مقابل این ویروس را ندارند و همین امر سنگینی بیشتری را به دوششان می‌گذارد. با توجه به قیمت‌های سرسام آور ماسک‌ها و مواد ضدعفونی کننده مردم بی بضاعت و بی پناه شهر هستند که قربانیان جدید کرونا به حساب می‌آیند. 

از سویی آسیب پذیری این قشر در برابر کرونا با توجه به عدم تغذیه مناسب و ضعیف بودن بنیه آن‌ها، بسیار بالاست و توانایی جبران آن را نیز ندارند و همین موضوع آن‌ها را با فشار روانی زیادی روبه‌رو می‌کند. 

متاسفانه با شرایط پیش رو این قشر از مردم حتی در تهیه ابتدایی ترین مایه الحتاج خود به مشکل خورده‌اند پس چگونه انتظار می‌رود که از پس تهیه دارو و لوازم بهداشتی مانند ماسک بر بیایند؟ همین امر باعث شده شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها در حاشیه شهر باشیم و با این همین رویه به شیوع هرچه بیشتر ویروس کمک کنیم.
 در این چنین شرایطی فشار روانی وارده از خطری که جان خانواده و فرزندانمان را تهدید می‌کند، چندبرابر می‌شود و نمک می‌شود بر روی زخم های قشر مستضعف جامعه که در این روزهای سخت اقتصادی هم باید نگران جان خود باشند وهم نان شب خود. 

در این چنین شرایطی که مسئولین پاسخگوی درد مردم نیستند لازم است که خود مردم با فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه به این قشر کمک کنند و با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سیاه تر شدن وضعیت این روزهای استان جلوگیری کنند. 

این عمل نه تنها فقرای جامعه را از دست این ویروس منحوس رها می‌کند بلکه از شیوع بیشتر آن جلوگیری خواهد کرد و آسیب های وارده به دیگر اقشار جامعه را کاهش می‌دهد.

کرونا آزمونی شده برای سنجش همدلی و همبستگی مردمی که سال هاست در کنار هم زندگی می‌کنند . آزمایشی برای مسئولیت اجتماعی مردمی که داعیه مدرنیته را به پیشانی زده‌اند و اینجاست که تنها حرف زدن پاسخگو نیست و مردعمل می خواهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید