09:54|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1400 - 13:49
کد خبر: 16860
یادداشت:

سال تحصیلی نزدیک است اما معضل اینترنت همچنان پا بر جاست

تکرار دوباره گرانی بسته های اینترنتی ، معضلی حل نشدنی که باز هم گریبان دانش آموزان و دانشجویان را در سال تحصیلی جدید خواهد گرفت.
سال تحصیلی نزدیک است اما معضل اینترنت همچنان پا بر جاست

سرویس اجتماعی باریش نیوز : همه گیری کرونا و مجازی بودن تدریس و آموزش ، نیاز جامعه را به مصرف اینترنت افزایش داده و این امر نزدیک به دو سال است که کشور را درگیر خود کرده است.

با ورود به سال 1400 خبرهایی در مورد ارزان شدن بسته های اینترنتی و در اختیار قرار دادن بسته های رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین معلمین و اساتید از گوشه و کنار به گوش رسید؛ اما با آغاز سال جدید نیز متاسفانه گلایه های مردم از گرانی بسته های اینترنتی و مشکلات سرعت و دسترسی به بسته های اینترنتی همچنان پابرجا بود و این هزینه های بالای اینترنت روز به روز بیشتر از قبل نیز می شود.

برخی از اپراتور های اینترنتی اعلام کردند که افزایش قیمت ها تمامی ندارند و هر روز تعرفه جدیدی برای بسته هامشخص می شود ، حال سوال این است که آیا قانونی جهت برخورد با گرانی بسته های اینترنتی هست یا خیر؟ آیا مردم با وجود کرونا و مشکلات تدریس آنلاین و مجازی، باید نگران  هزینه های خرید اینترنت و گرانی بسته ها نیز باشند ؟

حال که دولت سیزدهم شروع به کار کرده ، چشم امید مردم ، به مسئولان جدید است که چاره ای بیاندیشند و رسیدگی کنند تا این معضل قبل از شروع مدارس و دانشگاه ها حل شود.

افزایش خطر ابتلا از یک سو و از سوی دیگر مشکلات آموزش آنلاین و دردسر های خانواده ها با درس خواندن و یادگیری فرزندانشان از سوی دیگر  نگرانی های آنها را روز به روز بیشتر می کند و سرعت کم اینترنت و گرانی بسته های اینترنتی نیز مشکل را چند برابر کرده است.

سختی معیشت مردم  و اوضاع اقتصادی خانواده ها ، سختی زیادی برای آنها به همراه دارد ، حال با اضافه شدن این مشکل به مشکلات آنها گلایمندی و صدای اعتراضشان را بلند کرده است.


در پایان روی سخن با مسئولان جدید است که به این موضوع رسیدگی کنند وتعرفه های جدید و با صرفه تری برای استفاده مردم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان در این شرایط اقتصادی تعیین کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید