07:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1400 - 13:44
کد خبر: 16859
یادداشت:

بحرانی به نام بی اعتمادی/ واکسن هراسی کنترل کرونا را با چالشی جدی مواجه می کند

این روز ها که بازار حواشی عوارض ناشی از واکسیناسیون کرونا در کشور داغ است، بعضی از افراد که متاسفانه خود را در همه زمینه‌ها صاحب نظر می‌دانند، با شایعه پراکنی هایی در جامعه که از هرگونه تخصص و دلیل علمی به دوذر می باشد سعی در منصرف کردن مردم نسبت به انجام واکسناسیون دارند.
بحرانی به نام بی اعتمادی/ واکسن هراسی  کنترل کرونا را با چالشی جدی مواجه می کند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سوالات بسیاری این روزها ذهن اکثر افراد جامعه را در رابطه با واکسن کرونا درگیر خود کرده است. آنها حتی سردرگم هستند که آیا باید به این واکسن ها اعتماد کنند یا خیر؟ قطعا تمامی این واکسن ها تحت بررسی ها و تحقیقات زیادی ساخته شده اند و برخی از آنها در سازمانی جهانی بهداشت تاییدیه گرفته اند. این روزها تمامی پزشکان متخصص تاکید دارند که هر نوع واکسنی که وجود دارد را بزنید تا ایمن شوید. البته به گفته آنها هیچ کدام از این واکسن ها ایمنی صد در صدی در برابر بیمارینمی دهند اما قطعا از ایجاد شرایط وخیم بیماری جلوگیری می کنند

به گفته بسیاری از متخصصین حوزه بهداشت و سلامت بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت مردم  باید در اسرع وقت اولین واکسن در دسترس را تزریق کنند و نباید به بهانه تهیه واکسن موثرتر یا واکسن هراسی و ترس از عوارض واکسن، واکسیناسیون علیه بیماری را به تعویق بیاندازند.

قطع به یقین در حال حاضر بهترین سلاح مقابله با ویروس منحوس کرونا تزریق واکسن می باشد اما در این میان موضوعی که پذیرفته نیست، واکسن هراسی برخی از افراد است که تمایلی به واکسیناسیون کرونا ندارند و این امر خود می تواند ریشه کن شدن این بیماری نحوس را با تاخیر مواجه کند.


بر اساس اظهار نظر بسیاری از متخصصان در صورت تزریق واکسن چنانچه ابتلا اتفاق بیفتد، بدن ایمنی دارد و می تواند از عوارض ناشی از بیماری جلوگیری کند و از شدت بیماری خواهد کاست. با توجه به اینکه واکسن از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی کند اما آمار مرگ و میر را کاهش می دهد و می تواند از اتفاقات سخت جلوگیری کند.

در واقع مردم باید این واقعیت را قبول کنند که در حال حاضر واکسیناسیون بهترین و موثرترین ابزار کنترل بیماری در دست بشر است و تا حدودی می تواند بار ناشی از این اپیدمی را بکاهد اما به تنهایی کافی نیست و باید همراه با سایر اقدامات لازم پیش برود.

سخن آخر اینکه، بهتر است که شهروندان نسبت به شایعاتی که این روزها در مورد واکسن کرونا بوجود آمده است، توجهی نداشته باشند و تنها به فکر سلامتی خود و دیگران باشند چرا که هیچ کدام از شایعاتی که در مورد تزریق واکسن کرونا وجود دارد از هیچ گونه پایه و اساس علمی برخوردار نیست.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید