12:39|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1400 - 10:17
کد خبر: 16849
یادداشت:

ادامه روزهای سیاه کرونایی در آذربایجان غربی با مرگ 38 نفر در یک شبانه روز

خیز پنجم کرونا و همراهی سویه دلتا شمار قربانیان کووید ۱۹ در استان آذربایجان غربی را به شکل بی‌سابقه ای افزایش داده است به طوری که بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در 24 ساعت گذشته 38 مرگ کرونایی و 1705 نفر مبتلا در این استان ثبت شده است.
ادامه روزهای سیاه کرونایی در آذربایجان غربی با مرگ 38 نفر در یک شبانه روز

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه علیرغم هشدارهای جدی و آمار بالای مرگ و میر در این روزها تعداد زیادی از افراد مناطق مختلف استان با نادیده گرفتن همه توصیه‌ها و اخبار ناخوشایند افزایش جانباختگان کرونایی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بی تفاوت هستند.

هم‌نشینی با کرونای افسارگسیخته موج پنجم این ویروس را با قدرت هر چه تمام‌تر در استان رقم زد و موج جهش یافته نه فقط رنگ شهرهای استان را یکی پس از دیگری‌ قرمز کرد بلکه شمار مبتلایان را افزایش داده است به نحوی که سیستم بهداشت و کادر درمان را در سرتاسر استان درگیر بحران همه‌گیری کرونا و یا به نوعی دلتا ویروس شده ‌که از شدت همه‌گیری و ابتلای فراوانی برخوردار است.

‌طوفان دلتا کرونا این بار بصوررت بی رحمانه ای سرتاسر استان را در نوردیده ‌به طوری که به گفته مسئولان دانشگاه‌ علوم پزشکی تخت‌های بیمارستان‌های استان پر و تکمیل شده و کادر درمان خسته شده‌اند.‌ نگرانی‌ها از شیوع ویروس دلتا در همه نقاط استان قوت گرفته است. تعداد تست‌های پی‌سی‌آر به طور بی‌سابقه‌ای در روزهای اخیر زیاد شده و آمار مبتلایان روز به روز در حال افزایش است.

متاسفانه خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا منجر به اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ‌شده و ارائه خدمت به بیماران با از خودگذشتگی کادر درمان و با دشواری بسیار انجام می‌شود.

شهروندان باید بدانند که در این شرایط خطرناک، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی، اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و مرگ و میر آنان می‌شود

بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان بهداشتی گرچه این روزها تزریق واکسن در حال انجام است، اما رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین و بهترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کرونا می باشد به ویژه اینکه به نظر می‌رسد نوع دلتا که این روزها زیاد از آن سخن گفته می شود، از انواع پیشین خطرناک تر است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند یا حتی کسانی که واکسن زده اند نیز در برابر این نوع ویروس، ایمنی کامل ندارند.

سخن آخر اینکه، این روزها سیاه‌ترین روزهای کرونایی در آذربایجان غربی است؛ قطعا این روزهای فاجعه بار فقط با همت و رعایت خود مردم تمام می‌شود و شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند تا انجام کامل روند واکسیناسیون در کشور و قطع زنجیره این ویروس منحوس هشدارها را جدی بگیرند و از تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کنند؛ چرا که در غیر این صورت دود این سهل انگاری بیشتر از همه به چشم خود مردم می رود.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید