10:28|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1400 - 12:54
کد خبر: 16846
یادداشت:

نیروی کار جوان ، امید فردای استان

چرخه پیشرفت و توسعه آینده استان بسته به جوانان و با تکیه بر نیروی جوان می باشد. جوان سرمایه ای است که نمی توان برای پیشرفت و تضمین آینده آن را نادیده گرفت و توجهی به آن نکرد.
نیروی کار جوان ، امید فردای استان

سرویس اجتماعی باری نیوز :جوان ، نیرویی که می توان به خاطر سن و مهارت و آموزش های نو از آن در اداره امور بهره مند شد. البته به شرطی که بستر را برای شکوفایی جوان آماده کرد و در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی و دینی ،فرهنگی و ... از آنها استفاده کرد.

 جوانان به خاطر بازه سنی خاص ، انگیزه و امید به زندگی ،سواد و تحصیلات عالی و مهارت و تسلط به فضای مجازی و دنیای رسانه ، دارای فکر های نو و اندیشه های پر کاربرد هستند که وجودشان برای ارائه ایده های جدید و کاربردی برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است ، اگر شرایط برای شکوفایی آنها مساعد باشد ، قطعا شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود.

بی توجهی به نیاز جوانان و مشکلاتی که همواره زندگی آنها را تحت تاثیر خود قرار داده باعث شده ، جوان ، به جای فکر به آینده و پیشرفت خود و جامعه ، درگیر معضلاتی نظیر پول و مسکن و امرار معاش باشد و همین امر مزید بر علت کاهش آمار ازدواج و افزایش شدید آمار طلاق شده است. استرس ، فشار های روحی و عصبی ، گرانی و کم بودن در آمد و کاهش شدید قدرت خرید از هر سو باعث تضعیف روحیه و نداشتن انگیزه برای ادامه زندگی و تشکیل خانواده شده است.

اگر به فکر پیشرفت و توسعه کشور هستیم ، اگر می خواهیم استان ما،  هم پای دیگر استان های کشور شود و در مسیر پیشرفت قدم بردارد ، باید عرصه را برای شکوفایی جوانان باز تر کنیم و فرصت را از آنها دریغ نکنیم.

راه اندازی دوباره شرکت ها و خط تولید ها ، حمایت بانک ها با پرداخت اعتبار به کارگاه های تولیدی و دیگر شغل ها باعث ایجاد اشتغال شده و جوانان بیشتری را جذب کار و فعالیت می کند و همین امر باعث می شود تولید داخلی روز به روز قوی تر شود و سرمایه ها از قبیل سرمایه مالی ، فکر های نو و برتر و همچنین نیروی کار در داخل کشور باقی بماند.

پشت میز نشینانی که با وجود بازنشستگی همچنان سمت های خود را رها و میدان را برای جوانان خالی نمی کنند ، یا کارفرما هایی که به جای فرصت اثبات مهارت و حرفه به جوانان ، دنبال نیروهای با سن و سال بالا و تجربه می گردند ، کسانی هستند که راه را برای اشتغال جوانان بسته و باعث افزایش آمار بیکاری در جامعه شده اند.

در پایان امید است مسئولان مربوطه با توجه به نیاز های  شغلی استان ، جذب نیروی جوان در ادارات دولتی و کارگاه های تولیدی را افزایش داده و با اعطا تهسیلات به صرفه برای جوانان ، مشکلات این قشر را تا حد امکان کم تر کنند تا در توسعه استان نقش مهمی ایفا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید