21:54|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1400 - 11:16
کد خبر: 16843
یادداشت:

اتوبوس شهری یا باتلاق مرگ؟! مسئله این است

اتوبوس شهری ارومیه در این روزهای کرونایی به خندق مرگی تبدیل شده که مقصدش فقط به بیمارستان ختم می شود ...
اتوبوس شهری یا باتلاق مرگ؟! مسئله این است

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با وجود جولان کرونا در این روزها و شرایط وخیمی که ایجاد کرده است همچنان زندگی در جریان است و همین امر نیاز به توجه و نظارت های جدی تری دارد تا از شیوع هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری شود اما متاسفانه آنچه شاهد آن هستیم کاملا برعکس این موضوع است.
 
شاید بتوان گفت آنچه امروزه بر ما می گذرد از تاریک ترین کابوس های بشریت است. مرگ بر شهر سایه افکنده و در میان این سایه ها هیچ مسئولی نمی تواند و یا نمی خواهد مردمی را که در حال جان دادن اند ببیند.

زندگی مردم عادی و مستضعف جامعه در اتوبوس هایی می گذرد که به تالاب مرگ بیشتر شبیه است تا به سرویس حمل و نقل عمومی! این تالاب مرگ در میان خیابان های شهر در جریان است و خبر مرگ را هر روز بیشتر به شهر می رساند. 

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، تجمع های خارج از اصول، عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس شهری ارومیه جان مردم را به بازی گرفته و آن ها را به دنیای تیره و تار مرگ هرروز نزدیکتر می کند.

 همین امر باعث گسترش هرچه بیشتر کرونا در میان مردم می شود و خود و خانواده اشان را درگیر این ویروس می کنند.

با توجه به رده سنی استفاده کنندگان این وسیله حمل و نقل شهری، اهمیت این موضوع هرچند بیشتر می شود و آژیر خطر را محکم تر به صدا در می آورد. کودکان و نوجوانان، زنان و مردان میانسال و کهنسالی که قربانیان این بی توجهی مسئولین هستند.

از سویی این قشر دارای شرایط اقتصادی متوسط رو به پایینی هستند که در مقابله با هزینه های هنگفت دارو و بیمارستان و ... توانی نخواهند داشت و همین امر آن ها را در مقابل این بیماری آسیب پذیرتر می کند. 

بی توجهی مسئولینی که خود با ماشین های مدل بالا در شهر تردد می کنند و شهر و شهرنشینی را به فراموشی سپرده اند، شامل حال مردم بی نوایی که با استفاده از اتوبوس های ناامن و آلوده شهری در شهر در حال رفت و آمد هستند، نمی شود. 

از مسئولین مربوطه انتظار می رود دستور عمل های بهتری را برای مبارزه با کرونا در روش کار خود قرار دهند و با برنامه ریزی صحیح و نظارت جدی تری به وضع اسفناک اتوبوس های شهری رسیدگی نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید