11:52|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1400 - 12:47
کد خبر: 16840
یادداشت:

مصرف بی رویه آب، اجحاف در حق دیگر شهروندان است

در طی سه ماه گذشته شاهد گزارشاتی از کاهش فشار آب ، کمبود آب و قطعی آن بودیم؛ با این همه هنوز در قسمت‌های مختلف شهر مصرف آب نه تنها بالاست بلکه غیر اصولی نیز هست.
مصرف بی رویه آب، اجحاف در حق دیگر شهروندان است

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، جامعه امروز با مشکلات آب روبه روست و با این همه هنوز مردم در مصرف آب زیاده روی می کنند و با بی‌توجهی تمام به مصرف بی رویه آب می‌پردازند.

آنچه جامعه نیازمند آن است ، صرفه جویی در مصرف آب است تا آب، این مایع حیات برای نسل بعدی نیز باقی بماند. کارشناسان بسیاری جنگ جهانی بعدی را بر سر آب پیش بینی کرده اند و این موضوع به خودی خود تلخ است و این بی‌توجهی در مصرف آب نیز به آن دامن می‌زند.

با توجه به قطعی و افت فشار آب در سطح شهر و استفاده ناصحیح و بی‌رویه از این عنصر ضروری، شاهد عدم تعادل در مصرف آب هستیم و این امر باعث پایان یافتن این عنصر تجدید ناپذیر می‌شود و به زودی به کاسه چه کنم چه کنم خواهیم افتاد.

استفاده بی رویه از آب در کارواش‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ادارات و البته در آبیاری غیر اصولی کشاورزان و فضای سبز شهری ، از عوامل کمبود آب و عدم باقی ماندن آب برای نسل‌های آینده است. تنها با این تصور که آبی برای خوردن و آشامیدن در آینده ای نه چندان دور نخواهیم داشت، می‌توانیم سنگینی این مسئولیت اجتماعی را بر دوشمان حس کنیم و در جهت اصلاح مصرف آب قدم برداریم. 

در پایان روی سخن با مردمی است که خود باید به فکر آینده فرزاندانشان باشند و در این شرایط بحرانی آب در مصرف آن صرفه جویی کنند و برنامه ریزی های بهتری را در سبک زندگی خود در نظر بگیرند بلکه در جهت استفاده ی صحیح از آب گامی بردارند . 
 امید که با تاکید بر مصرف بهینه آب این عنصر حیاتی را حفظ کنیم و برای نسل های آینده و فرزندانمان آن را به جا بگذاریم .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید