23:49|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1400 - 13:17
کد خبر: 16833
یادداشت:

آتش سوزی‌ زمین‌های بایر در ارومیه نفس شهر را بند آورد

طبق گزارشات انجام شده در گوشه کنار شهر به بهانه از بین بردن علف‌های هرز، آتش به پا می‌شود و این امر نارضایتی‌های شهروندان را به همراه آورده است.
آتش سوزی‌ زمین‌های بایر در ارومیه نفس شهر را بند آورد

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،با توجه به این امر که در پایان فصل رشد و نمو طبیعت هستیم، در جای جای شهر که گیاهی توان رشد دارد، علف‌های هرز و گیاهان  خودرو و ... سر به آسمان برآورده‌اند. همین موضوع باعث شده که شهروندان ارومیه‌ای خود دست به کار شوند و اقدام به آتش زدن این زمین‌های بایر کنند.
با توجه به گسترش این زمین‌ها و رشد گیاهان، این مناطق می‌توانند بهترین پناهگاه حشرات و مارمولک‌ها و موش‌ها باشند و این ترس از حضور این حیوانات باعث شده شهروندان ارومیه به سوزاندن گندمزار‌ها اقدام کنند.

از سویی این زمین‌ها دارای سند‌های رسمی هستند و به اشخاص خاصی تعلق دارند اما با توجه به مشکلات اقتصادی  توان ساخت و ساز در آن‌ها را ندارند و به صورت بی استفاده به حال خود رها شده‌اند.

مردم با این تفکر که این امر باعث حشره زدایی می‌شود و از گسترش آن‌ها جلوگیری می‌کند و راه ورود آن‌ها به خانه هایشان را می‌بندد دست به این عمل می‌زنند، غافل از اینکه همین کار آسمان ارومیه را آلوده می‌کند و دود و خاکستری که از این آتش‌ها به جا می‌ماند به شدت برای مردم مضر است و نفس کشیدن را برای مردم دشوار کرده است. 

خاکستر باقی مانده از این آتش ها با باد جا به جا می‌شود و در هوا به صورت معلق می‌ماند و این امر باعث مشکلات دیگری می‌شود.

گاهی در این زمین‌های بایر شاهد زباله‌ها و پسماندهایی هستیم که مردم در آن رها کرده اند، گاهی نیز شاهد نخاله‌های ساختمانی هستیم که ثمره ساخت و ساز‌های دیگر ساختمان‌ها هستند. با این همه مردم بدون آگاهی لازم به محتویات این نخاله‌ها و زباله‌ها، اقدام به آتش زدن این نقاط از شهر می‌کنند و همین امر می توانند باعث گسترش بیشتر آتش، انفجارهای ریز و درشت و خطرناک در سطح شهر شوند که به هیچ عنوان نتیجه مطلوبی را در پی ندارد. ازسویی این محتویات سوخته می‌توانند سم هایی را وارد هوا کند که باعث آلودگی‌های مختلف و بیماری‌های تنفسی شود.

در پایان روی سخن با مسئولینی است که ملزم به رسیدگی لازم بر روی امورات این چنینی هستند و با این همه خود را کنار کشیده‌اند و مردم به ناچار وارد عمل شده‌اند. امید که مسئولین مربوطه رسیدگی‌های لازم را در روش کار خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید