20:45|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1400 - 13:13
کد خبر: 16832
یادداشت:

مخدوش کردن پلاک، راه انتقال جریمه از یک شخص به شخص دیگر

مدتی است در سطح شهر و خیابان‌ها شاهد ماشین‌هایی هستیم که پلاک‌هایشان با انواع مختلف روش‌ها مخدوش شده است.
مخدوش کردن پلاک، راه انتقال جریمه از یک شخص به شخص دیگر

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،با توجه به محدودیت‌های تردد در خیابان‌های شهر مردم اقدام به مخدوش کردن پلاک‌های خود کرده‌اند تا از جریمه‌های نقدی که در صورت تردد گریبانشان را می‌گیرد ، فرار کنند. اما سوال اینجاست که این امر چه نتایج را با خود در پی دارد؟

مردم از روش‌هایی چون تغییر عدد پلاک یا قرار دادن مانعی در مقابل پلاک برای جلوگیری خوانش پلاک توسط مامورین راهنمایی رانندگی و دوربین استفاده می‌کنند و همین امر مشکلاتی را در پی دارد.

افزایش جریمه‌های نقدی راهنمایی رانندگی نیز بر این اقدام مردم مزید برعلت شده است. اما با مخدوش کردن پلاک و یا تغییر اعداد پلاک گریبان آن راننده بی گناهی گرفته می‌شود که ترددی در شهر نداشته و یا اقدامی به نقض قانون نداشته و از قضا عدد پلاک تغییر یافته متعلق به اوست. این امر در واقع ناحقی محض است و راننده بیچاره توان اثبات بی گناهی خود را نیز ندارد. 

از سویی گاهی مردم از روی ناچاری دست به این عمل می‌زنند تا در شرایط اورژانسی و استثنائی مانند ویزیت توسط پزشک و یا تهیه دارو بیمار خود قانون شکنی کنند که در این موضوع باید گفت که ای کاش مردم راهی بهتر برای این کار پیداکنند تا نه سیخ بسوزد و نه کباب!

در پایان از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود رسیدگی بیشتری را در این مورد اعمال کنند تا قانون شکنی‌های رایج شده در بین مردم کاهش یابد و مردم دیگر دست به این چنین اقداماتی نزنند و نقض قانون انجام نگیرد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید