18:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 شهریور 1400 - 12:22
کد خبر: 16826
یادداشت:

رها سازی نامناسب زباله ها تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان

در این روزهای کرونایی که آلودگی‌ها و بیماری‌ها سلامتی مردم را به خطر انداخته، مسئله بهداشتی دیگری به چشم می خورد ؛ پسماندها و زباله‌های شهری در خیابان‌های ارومیه ماندگار شده‌اند و این به نفع هیچکس نیست.
رها سازی نامناسب زباله ها تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با گسترش کرونا مردم تمام نقاط استان و کشور ملزم بوده‌اند که به بهداشت فردی و اجتماعی به نحو جدی‌تری توجه کنند. به همین دلیل اهمیت بهداشت و پاکیزگی در میان مردم بالا رفته است. 

با توجه به گزارشات صورت گرفته از طرف مردم شاهد سطل زباله‌های سر ریز شده از کثافت و آشغال در سطح شهر بوده‌ایم و این امر نارضایتی‌هایی را با خود در پی دارد.
پخش شدن زباله‌ها در کنار خیابان‌ها و جوی‌ها نه تنها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد بلکه چهره زیبای شهر را نیز از بین می‌برد و قطعا این موضوع نه دلخواه مردم است و نه مسئولین.

با توجه به افزایش شهرنشینی زباله‌های تولیدی ارومیه نیز افزایش یافته و همین امر باعث می‌شود که نیازمند سطل زباله‌های بیشتر باشیم. همچنین با کاهش فواصل بین هر تخلیه سطل زباله می‌توان از گسترش زباله در خیابان‌های ارومیه جلوگیری کرد.
از سویی این زباله‌ها حیوانات موذی را نیز به خود جذب می‌کنند و این امر باعث گسترش بیماری‌های بسیاری خواهد شد. 

علاوه براین‌ها با توجه به این موضوع که بسیاری از بیماران کرونایی در خانه‌های خود تحت درمان‌اند، زباله‌های تولیدی این قشر در تقسیم بندی زباله‌های عفونی و بیمارستانی قرار می‌گیرد و لازم به رسیدگی جدی‌تری است. 
مسئولین مربوطه می‌توانند با تعبیه سطل زباله‌های بازیافتی به راحتی مردم را به سمت طبقه بندی زباله‌های خود سوق دهند و با همین کار ساده مسیر را برای خود و مردم هموارتر کنند. 

همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد چرخه بازیافت در شهر شود و تولید صعودی زباله را کاهش دهد. از سویی با مخلوط نشدن هر زباله‌ای با زباله‌ای دیگر می‌توانیم از ایجاد واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی در بین آن ها جلوگیری کنیم و همین امر می‌تواند باعث کاهش آلودگی‌ها در زباله‌ها شود . 

در پایان از مسئولین مربوطه و ارگان‌های تحت نظارت درخواست داریم نسبت به حل این مشکلات قدمی بردارند و این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید