19:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1400 - 13:41
کد خبر: 16822
یادداشت:

گرانی لوازم خانگی ، کابوسی برای تشکیل زندگی جوانان

افزایش شدید قیمت لوزام خانگی فروشگاه های ارومیه در این چند سال اخیر باعث شده صدای نارضایتی مردم بلند شود .
گرانی لوازم خانگی ، کابوسی برای تشکیل زندگی جوانان

سرویس اقتصادی باریش نیوز ، وقتی سخن از گرانی و افزایش قیمت و به هم خوردن تعادل بازار می شود ، بهانه ای غیر از افزایش قیمت دلار و سخت شدن واردات اجناس از خارج پیدا نمی شود در حالی که مشخص نیست چه اندازه از این گرانی که ریشه در افزایش نرخ ارز دارد و آیا واقعا به خاطر ارز است یا دست های پشت پرده درست است ؟

قیمت های سرسام آور بازار لوازم خانگی ، قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است و دیگر خانواده ها حتی ساده ترین و ابتدایی ترین لوازم یک زندگی جوانان را نمی توانند تهیه کنند.

افزایش قیمت لوازم خانگی باعث شده که خریداران این لوازم روز به روز کاهش پیدا کنند و اکثر مردم به خرید لوازم دست دوم روی بیاورند.
 
در این میان وجود کالا های خارجی در بازار باعث شده هر فروشگاهی با قیمت مد نظر خودش کالا را بفروشد و با این کار باعث به هم خوردن تعادل شود. مونتاژ بودن لوازم خانگی ایرانی که از قطعات خارجی در ساخت لوازم استفاده می کنند هم مزید بر علت شده که کالا های ایرانی هم گران باشند.

البته در حال حاضر کالاهای تقلبی را نمی توان از اصل تشخیص داد و یکسان بودن قیمت همه آنها این سوال را برای همه پیش می آورد که کدام کالا اصل است و کدام تقلبی؟

نگرانی خانواده ها و جوانان از تشکیل زندگی علاوه بر تهیه مسکن ، خرید جهیزیه و وسایل منزل نیز هست که آیا توان خرید خواهند داشت یا خیر؟ هر چه این مشکلات و معضلات در امر ازدواج زیاد تر شود، امکان کشیده شدن جوانان به فساد و به هم خوردن نظم جامعه نیز فراهم خواهد شد. 

در آخر باید به مسئولین گفت که قصد ندارند نظارتی کنند تا بازار لوازم خانگی اندکی از این حال و روز خارج شود؟ آیا به قول خودشان این حباب قیمت ها قصد ترکیدن ندارد؟ جوانان تا چه زمانی باید درگیر معضلی به نام گرانی در جامعه باشند ؟

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید