11:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1400 - 12:57
کد خبر: 16821
یادداشت:

نگرانی والدین از شروع سال تحصیلی جدید / تدابیر سال‌های گذشته کار ساز نبود ؛ برای امسال چاره کنید !

از اولین روز شیوع این بیماری منحوس در کشور، سه نیم سال تحصیلی گذشته است، با این همه مردم هنوز نگران روش تحصیل فرزندانشان هستند چرا که زیرساخت های آموزشی در سال های گذشته کارساز نبود.
نگرانی والدین از شروع سال تحصیلی جدید / تدابیر سال‌های گذشته کار ساز نبود ؛ برای امسال چاره کنید !

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،آنچه در سه نیم سال تحصیلی که از سر گذراندیم به چشم می خورد، تکاپوی والدین برای پر کردن کمبود های شیوه تدریس آنلاین در کشور است. با توجه به بیماری کرونا تمام دانش آموزان خانه نشین شدند و در کنج خانه گوشی به دست چشم به صفحه گوشی موبایل دوختند و کلاس و درس را از طریق گروه های مختلف نرم افزار شاد تجربه کردند.

آماده سازی نرم افزاری به صورت انحصاری برای دانش آموزان کشور از روش های پیشنهادی آموزش پرورش است که به مرحله بهره وری رسید و خود مشکلاتی را رقم زد . برنامه شاد که ساختار آموزشی برای آموزش مجازی دانش آموزان مدارس می‌باشد، مانند هر برنامه دیگری دارای مشکلات و ایرادات متعددی است. 
مشکلاتی همچون محدودیت نصب فقط روی گوشی های اندرویدی ، اعلام متعدد خطاهای نصب و احراز هویت دانش آموزان، محدودیت استفاده فقط یک کاربر از نرم افزار در صورتی که اکثر خانواده های کشور دارای چند فرزند هستند از این ذیل می باشد. کمبود سرعت اینترنت و افزایش هزینه خرید بسته های اینترنتی نیز مزید برعلت بود.  

شاید بتوان گفت از دلایل کم انگیزه شدن دانش اموزان به عدم رسیدگی و برنامه ریزی صحیح در این موضوع اشاره کرد. دانش آموزانی که آینده جامعه را رقم خواهند زد قربانی بی برنامگی مسئولین شده اند. 

با توجه به تغییر دولت و معرفی وزیر جدید انتظار می رود مسئولین مربوطه در دولت سیزدهم تدبیرات بهتری را برای شرایط موجود در نظر بگیرند و برنامه ریزی صحیح تری را برای ایجاد زیرساخت های آموزشی در سال تحصیلی جدید اعمال کنند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید