07:00|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1400 - 12:14
کد خبر: 16819
یادداشت:

سرعت گیرهایی که بلای جان خودروها در ارومیه شده‌اند

افزایش شدید سرعت گیر در خیابان های ارومیه تبدیل به معضلی شده که رانندگان با تردد در همه خیابان ها و معابر باید با آن دست و پنجه نرم کنند.
سرعت گیرهایی که بلای جان خودروها در ارومیه شده‌اند

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، ایجاد سرعت گیر در خیابان ها راه حلی برای بهبود ترافیک شهری و کاهش تصادفات بود اما به دلیل غیر استاندارد بودن اکثر این سرعت گیرها ، بیشتر باعث ایجاد خسارت مالی برای رانندگان شدند تا بهبود وضعیت . با افزایش شهرنشینی و ازدحام بیشتر مردم در کلانشهر ارومیه ، عبور و مرور در سطح شهر افزایش چشمگیری داشته و همین موضوع باید دلیل محکمی برای رسیدگی به وضعیت خیابان ها می شد و امکانات شهری برای آسایش شهروندان ، با استاندارد های لازم و به اندازه کافی فراهم می شد. اما آنطور که از وضعیت خیابان ها پیداست هیچ نظارتی صورت نگرفته و استاندارد ها به هیچ عنوان رعایت نشده اند.

برای ایجاد سرعت گیر ها باید به مواردی مثل عرض و ارتفاع آن ها ، موقعیت مناسب قرار گیری ، رنگ متناسب با محیط و امکان مشاهده آن در شب و روز و همچنین رعایت فاصله بین سرعت گیر ها در یک خیابان توجه بسیاری انجام شود چون اگر غیر این باشد استاندارد نبودن سرعت گیر ها می تواند مشکلات خیلی زیادی برای شهروندان به وجود بیاورد .

هدف از ایجاد سرعت گیر در خیابان ها برای کاهش سرعت و رعایت اصول رانندگی است ، اما با این سرعت گیر ها و طرز نادرست رانندگی ، مشکلات زیادی برای وضعیت فنی خودرو ها به وجود می آید. خرابی خودرو ها و از طرفی گرانی قطعات  و تعمیر خودرو ها باعث نارضایتی مردم شده است. ارتفاع زیاد سرعت گیر ها و عرض کمشان باعث شده عبور حتی با سرعت کم از روی آن ها به سیستم فنی خودرو آسیب زیادی وارد کند.

درست نشدن شرایط خیابان ها وعدم رسیدگی به وضعیت نابسامان باعث به وجود آمدن این سوال می شود که آیا مسئولین در این شهر تردد نمی کنند ؟ آیا با عبور از روی سرعت گیر ها متوجه استاندارد نبودن و شکسته شدن برخی از سرعت گیر های پلاستیکی که باعث پاره شدن تایر های خودرو می شود ،نمی شوند ؟

در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه است که اصلاح و بهبود وضعیت را در برنامه کاری خود قرار دهند و به نارضایتی های مردم توجه کنند و مسئله سرعت گیر ها را به دست مهندسان بسپارند تا اصولی تر و استاندارد تر ایجاد شده و در خیابان ها قرار داده شوند تا مردم با آسایش بیشتری به فعالیت های روزمره خود برسند و نگرانی از بابت مشکلات مالی و خطرات جانی نداشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/06/02 - 19:52

تنها سرعت گیرها نیستن چاله ها ی خیابانها وکچه ها که بیش تز ۲۵رساله روکش نخوردن وجتی لکه گیری.از جدولها وجویها که تبدیل به دره شدن چی بگم کانورهای زیر لجن گم شده کوچه ها .پلهای پوسیده واز بین رفه کدوم رو بگیم که رسیدگی شده؟