11:49|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1400 - 13:18
کد خبر: 16814
یادداشت:

نارضایتی مردم از افزایش سرسام آور مواد شوینده در ایام کرونا

آنطور که به نظر می آید قرار نیست گرانی ها تمام شوند ،این روز ها آنچه به گوش می رسد فقط خبر از گرانی و افزایش شدید قیمت و کم شدن قدرت خرید مردم است. با توجه به شیوع کرونا و نیاز مردم به شوینده و ضدعفونی کننده ها ، گران کردن این اقلام باعث به وجود آمدن نارضایتی های زیادی در میان شهروندان شده است.
نارضایتی مردم از افزایش سرسام آور مواد شوینده در ایام کرونا

سرویس اقتصادی باریش نیوز ، گرانی از دلار و طلاو مسکن و خودرو شروع شده و به مواد غذایی و شوینده رسید. چند روزیست که گرانی هویج و  لبنیات و... شده است ورد زبان مردم ، اما این بار حکایت از گرانی شوینده ها و محصولات بهداشتی است.

تا چندین سال پیش ، چند ماه یک بار قیمت محصولات گران می شد آن هم فقط چند درصد کم به قیمتشان افزوده می شد ، اما امروزه به قول مردم ، شب می خوابیم و صبح که بیدار می شویم با گرانی های محصولاتی رو به رو می شویم که همین چند روز پیش گران شده بودند. گلایه مردم از این بابت است که جنسی را که تا دیروز می توانستند با قیمت مناسبی خریداری کنند امروز هیچ توان خریدی برای آن ندارند. قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و با افزایش هر روزه قیمت محصولات صدای نارضایتی مردم بلند تر از دیروز به گوش می رسد.

به گفته شهروندان ارومیه ای وقتی به فروشگاه ها برای خرید شوینده و اقلام بهداشتی و نظافتی مراجعه می کنند ، با قیمت های باور نکردنی رو به رو می شوند و شاهد گرانی شدید این محصولات هستند. گویا هیچ نظارتی در قیمت گذاری انجام نمی شود و مسئولان اصلا در این جامعه زندگی نمی کنند. امروزه به خاطر شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به محصولات بهداشتی و شوینده و ضد عفونی کننده ها ، این گرانی ها اصلا عادلانه نبوده و فشار کرونا را بیشتر می کند و صبر و تحمل مردم را به چالش می کشد.

آنطور که به نظر می آید این گرانی ها قصد پایان یافتن ندارند و تا پایان سال این افزایش ها قرار است تکرار شودند و با توجه به اینکه چندین بار هم مطرح شده و نا رضایتی ها اعلام شده ، هیچ نظارت و رسیدگی از مسئولان دیده نمی شود و همچنان روز به روز این گرانی ها بیشتر می شود و اقلام ضروری زندگی مردم را درگیر خود می کند.

سوالی که از مسئولین مربوطه پیش می آید این است که آیا شاهد این اوضاع هستند یا فقط مردم باید درگیر این شرایط باشند ؟ آیا شما نیز این اقلام را با این قیمت ها برای خود خریداری می کنید ؟ آیا فقط حقوق مردم کفاف گذراندن یک ماه زندگی را نمی دهد یا مسئولان هم دخلشان با خرجشان نمی خواند ؟

در پایان  روی سخن با مسئولان است که توجه کنند به کسانی که با قانون های نانوشته قیمت گذاری همچنان هر روز تعادل بازار را به هم می ریزند و هیچ توجهی هم به مردم نمی کنند . انتظار می رود نظارت کنند و اندکی رسیدگی کنند بلکه فرجی حاصل شد و اوضاع نابسامان اندکی سامان یافت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید