11:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1400 - 11:37
کد خبر: 16811
یادداشت:

مسئولیت اجتماعی اصل فراموش شده ی این روزها / کمین کرونا در پارک های شهر

کرونا، این ویروس منحوس، روزگار را بر تک تک مردم تیره و تار کرده است و آنچه در این میان از مردم انتظار می رود، همکاری نه چندان کوچکی است که صرفا با هدف حفظ جان خود و اطرافیانشان صورت گیرد.
مسئولیت اجتماعی اصل فراموش شده ی این روزها / کمین کرونا در پارک های شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزهای سیاه که مرگ بر شهروندان ارومیه سایه افکنده و مرز‌های رنگ بندی را به سیاهی گماریده، ما هستیم که باید برای خود و عزیزانمان در مقابل این ویروس سینه سپر کنیم. اما شواهد نشان می‌دهد میل مردم ارومیه‌ای به حضور در پارک‌ها و شرکت در تجمعات غیر ضروری بیشتر شده و فراموش کرده‌اند کرونایی نیز در کار است.

عدم همکاری مردم و شرکت در تجمع های غیر ضروری و خوشگذرانی های خارج از اولویت به مانند دست دوستی می ماند که به سوی کرونا دراز می کنیم. اما از این دوستی چه عایدمان خواهد شد ؟؟ کرونایی که در خیابان های شهر به کمین جانتان نشسته، دوست شایسته ای نخواهد بود. این دست دوستی با کرونا خنجری خواهد شد که از پشت نصیب خود و عزیزانتان می‌شود. 

آنچه شرایط ایجاب می‌کند، این است که به خودمان بیاییم و با اندکی تامل و تفکر در ریشه کن کردن این ویروس منحوس گامی مثبت برداریم . این صبر کردن ها قطعا نتیجه ای حتی بهتر از حلوایی را به دنبال دارد که از دیر باز وعده اش را به ما داده اند . 

می‌دانم ... می‌دانم با خود این چنین می‌گویید که در فضای باز کرونا چه می‌کند؟ با این همه آیا مایلید جان خود در این شرایط سیاه کرونایی به خطر بیاندازید ؟ همان کرونایی که دو سال است نه تنها ارومیه ای هارا بلکه تمام دنیارا به سخره گرفته. می‌دانم خسته شده اید. میدانم تاب زندگی را ندارید . میدانم خستگی به جانتان رسوخ کرده و جریان زندگی‌تان را به شماره درآورده اما بیاید کمی بیشتر صبر کنیم . کمی بیشتر امیدوار باشیم. احتیاط کنیم و از هرچه اتفاق ناگوار و جانگداز است خود را خلاص کنیم . 

بگذارید بگویم خوب می‌فهممتان ! اما این مسیر که برگزیده اید درست نیست. این دقیقا همانی است که این ویروس منحوس می‌خواهد. فراموش کردن مسئولیت اجتماعی و فدا کردن عزیزانمان بر تن خودمان زخم خواهد زد. به مانند تف سر بالایی است که خودمان را هدف می‌گیرد. پس بیایید کمی صبورتر باشیم .

اما در این بین از مسئولین هم انتظاراتی می‌رود که به دست فراموشی سپرده شده است. مسئولینی که گویا در دنیای بدون کرونایی قدم بر می‌دارند که ما از آن بی خبریم. آن ها نمی‌بینند که جان مردم است که در این بین با آن  بازی می‌شود. رسیدگی به انجام محدودیت‌ها مسئولیتی است که به دوش شان گذاشته شده و گویی آن ها شانه خالی کردن را بیشتر دوست دارند. 

امید است که در این شرایط مسئولین و مردم باهم در یک جهت، برای یک هدف واحد، نتیجه ای مطلوب را در جهت شکست کرونا رقم بزنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید