15:18|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1400 - 11:09
کد خبر: 16810
یادداشت:

خشک شدن درختان در خیابان های ارومیه ، زیر سایه بی مهری مسئولان

خشک شدن درختان در برخی از خیابان های کلانشهر ارومیه ، معضلی که گریبان زیبایی شهر و محیط زیست آن راگرفته است. به گفته شهروندان عدم رسیدگی مسئولین مربوطه و حفظ و نگهداری نکردن از این درختان و عدم آبیاری آنها مزید بر علت شده است.
خشک شدن درختان در خیابان های ارومیه ، زیر سایه بی مهری مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،هر ساله در روز درختکاری همه مردم را به کاشت نهال تشویق می کنند، از مزیت های کاشت درخت ،کاهش آلودگی هوا و افزایش اکسیژن محیط است.
اما علاوه بر کاشت درخت ، نگهداری از آن هم بسیار مهم است ؛ اگر رسیدگی انجام نشود ، نه تنها رشد نمی کنند ، بلکه خشک شده و از بین می روند.

با گسترش شهرنشینی و افزایش تردد خودرو در کلانشهر ارومیه ، روز به روز آلودگی هوا و افزایش دی اکسید کربن را شاهد هستیم که باعث بیماری های تنفسی در مردم به خصوص کودکان و سالمندان می شود.

به گزارش شهروندان در خیابان های ارومیه ، درختانی که کاشته شده و رشد کرده اند در حال خشک شدن هستند و هیچ رسیدگی از مسئولی برای آبیاری و تقویت درختان دیده نمی شود.با توجه به این موضوع که این درختان هنوز نهال هستند و رشد نکرده و بزرگ نشده اند ، نیاز به توجه و آبیاری بیشتری دارند و اگر نگهداری از آنها انجام نشود خشک شده و از بین می روند. با تردد در خیابان ها ، وجود درختان جلوه زیبایی به معابر شهری می بخشد که خشک شدن این درختان ، آسیب به چهره شهر را به دنبال دارد.

نارضایتی مردم از مسئولین برای عدم رسیدگی آنها به وضعیت محیط زیست و درختان محل سکونتشان است ، همشهریان اظهار داشتند که هیچ رسیدگی به درختان انجام نمی شود و اگر به همین روال ادامه پیدا کند قطعا همه آنها خشک می شوند و بر خلاف میلشان مجبور به قطع آنها خواهند شد.

در آخر روی سخن با مسئولین مربوطه است که رسیدگی به زیبایی شهر از وظایف اصلی آنها است، خواستار این هستیم به وظیفه خود عمل کنند و به حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری اندکی توجه به خرج دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید