17:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400 - 13:54
کد خبر: 16807
یادداشت:

مسکن ، اولویت فراموش شده زندگی جوانان

مسکن، امروزه به دغدغه اصلی جوانان تبدیل شده است و گرانی آن باعث شده جوانان از تشکیل خانواده و ازدواج فراری شوند.
مسکن ، اولویت فراموش شده زندگی جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، مسکن جزو اصلی ترین نیاز معیشتی هر فرد است. کمبود مسکن و گرانی آن در کلانشهر ارومیه به خاطر سودجویانی است که مسکن را کالای سرمایه ای می دانند و هر روز بدون نظارت و کارشناسی برای آن قیمت تعیین میکنند و مردم هم باید به ساز ناکوک این جامعه برقصند و دم نزنند. 

افزایش شدید اجاره بها و کرایه خانه ها معضلی شده برای شهروندان ارومیه که قدرت مالی آنها را هر روز کمتر از قبل کند و هر سال مجبور شوند به خاطر پرداخت کمتر اجاره بها به خانه های کوچکتر یا حاشیه شهر نقل مکان کنند. 

عدم رسیدگی مسئولین مربوطه به قیمت گذاری بازار مسکن و تعیین اجاره صاحب خانه ها ،فرصتی شده برای جولان دادن یک عده خاص که از فشار مالی مردم به نفع خودشان استفاده کنند و باعث شوند این شرایط نا بسامان مسکن همچنان ادامه پیدا کند و وخیم تر از قبل هم پیش برود. 

نگرانی خانواده ها برای آینده فرزندانشان که قرار است کجا و چگونه زندگی خود را اغاز کنند باعث شده ازدواج را برای جوانان سخت کنند و سنگ راه جوانانی شوند که قصد تشکیل خانواده دارند. 

در پایان از مسئولین مربوطه انتظار می رود با نظارت به مسئله مسکن و رسیدگی به قیمت گذاری آن و استاندارد سازی ، کمی از این معضل را حل کرده و شرایط نا بسامان مسکن را اندکی سامان دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید