23:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400 - 13:52
کد خبر: 16806
یادداشت:

قیمت هویج از موز سبقت گرفت / به کجا چنین شتابان؟

بعد از گرانی اقلام اساسی همانند لبنیات، مرغ، تخم مرغ، روغن و ... اکنون نوبت به هویج رسیده است.
قیمت هویج از موز سبقت گرفت / به کجا چنین شتابان؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، قطار گرانی‌ها این‌ بار در ایستگاه هویج توقف کرده است تا در بحران کرونا علاوه بر اقلام اساسی، صیفی‌جات را نیز مشمول جهش قیمتی کرده و حضور آن را در سبد خانوار کمرنگ و یا حذف نماید.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت عمده هر کیلوگرم هویج در میادین تره‌بار به ٢۵ هزار تومان رسیده و خرده‌فروشی‌های سطح شهر ارومیه نیز با احتساب سود هر کیلوگرم آن را با قیمت های متفاوتی همچون ٢۵ الی ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

با افزایش تقاضای خرید هویج توسط مردم برای بیماران کرونایی قیمت این میوه به شدت در میادین تره‌ بار افزایش یافته است و طی یک ماه گذشته بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان به فروش رفته است.

این روزها توصیه اکثر پزشکان برای بیماران کرونایی این است که مایعات زیاد بخورند و به همین دلیل خانواده‌ها به سمت خرید هویج برای آبگیری روی آورده‌اند، هویج ارزان ترین محصول بازار به حساب می‌آمد، اما با افزایش تقاضا متاسفانه قیمت این محصول هم بالا رفت.

این روزها با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که درخواست مردم برای هویج سه برابر شده است.

درواقع دلیل کمیاب و گران شدن هویج مجموعه ای از این عوامل یعنی خشکسالی، حضور دلالان، هزینه‌های بالای تولید، نگهداری سخت هویج در تابستان است، عواملی که با برنامه ریزی دقیق مسئولان مربوطه قابل کنترل است، بنابراین انتظار می‌رود که نظارت بیشتری بر تولید و توزیع هویج انجام شود تا شاهد تکرار این مشکل نباشیم.

متاسفانه بررسی‌های میدانی در سطح شهر ارومیه نشان از چند نرخی بودن قیمت انواع کالا، بی توجهی مسئولان به قیمت‌ها و افزایش سرسام آور قیمت‌ها می‌دهد و امید است مسئولان بازار را فراموش نکنند و تا آخرین ساعت خدمت پیگیر مشکلات مردم باشند و این مشکل را که هر وقت نیاز مردم به یک کالا زیاد می‌شود با گرانی و کمبود آن در سطح شهر مواجه می‌شویم را به کلی ریشه کن کنند، چرا که دیگر کمر مردم زیر بار این همه مشکل راست نمی‌شود.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید