14:36|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400 - 13:38
کد خبر: 16805
یادداشت:

عدم رسیدگی مسئولین شهر به وضعیت نابسامان پل های عابرپیاده

فرسودگی میله های پل عابر پیاده،پله های غیر استاندارد ومطمئن نبودن آنها از معضلات اصلی کلانشهر ارومیه می باشد.نا امنی این پل ها نیز مزید بر علت شده است.
عدم رسیدگی مسئولین شهر به وضعیت نابسامان پل های عابرپیاده

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با تردد در خیابان های کلانشهر ارومیه شاهد وضعیت نابسامان در امکانات شهری و بی کیفیت در عبور و مرور همشهریان هستیم. افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت کلانشهر ارومیه خواستار این می باشد که برای بهبود کیفیت خدمات رسانی شهری و افزایش امکانات، برنامه ریزی هایی انجام شود.

آن طور که به نظر می آید مسئولین ارومیه اصلا به فکر رفاه و امنیت مردم نمی باشند چون فرسودگی میله های پل عابر پیاده ، استاندارد نبودن پله های پل ها و همچنین فضای بسته و تاریک آنها با نصب بیلبورد های تبلیغاتی ، مسئله ای نیست که بشود به این راحتی از آن چشم پوشی کرد.

نصب بیلبورد ها در کنار پل های عابر پیاده غیر از منفعت برای یک عده افراد خاص فایده دیگری ندارد که هیچ ، باعث ایجاد مکانی برای زورگیری و سلب امنیت و آرامش همشهریان به خصوص زنان و دختران شده است.عبور از بزرگراه ها در شهر با توجه به سرعت های سرسام آور ماشین ها ، کاری تقریبا غیر ممکن و بسیار خطرناک است و این امر نیازمند پل هایی است که مردم بتوانند از آن برای عبور استفاده کنند ، اما غیر استاندار بودن این پل ها و محیط ترسناک آن ها باعث شده مردم هیچ رغبتی برا استفاده از آن نداشته باشند و خطر عبور از خیابان را به جان خریده و آن را ترجیح دهند.

فرسودگی پل های عابر پیاده باعث شده جان کودکان در خطر باشد . با توجه به برقاعده نبودن ساخت و ساز این پل ها ، کودکان و معلولان اولین قشری هستند که توانایی استفاده از این امکانات را ندارند و در صورت استفاده نیز دچار مشکلات فراوانی می شوند و آسیب های جانی و مالی زیادی شامل حالشان می شود .

ارگان های مربوطه باید با چاره اندیشی در راستای بهبود این شرایط و افزایش امکانات برای همشریان با سازمان های مربوطه دیگر هماهنگ شده و برای حل این معضل برنامه ریزی هایی انجام دهند
عدم توجه به معضلاتی که پل های عابر پیاده در سطح شهر به وجود آورده  می تواند شرایط را وخیم تر و جبران ناپذیر تر کند.

علاوه بر غیر استاندارد بودن امکانات ، با معضل کمبود این امکانات هم رو به رو هستیم. در خیابان های چند بانده ، شهرک ها و بزرگراه ها نبود پل های عابر پیاده به چشم می آیدساخت و اجرا طرح هایی برای عابرین پیاده به هیچ وجه با فکر بهبود معیشت مردم انجام نمی شود ، بلکه برنامه ریزی عده ای است که از این امکانات برای منفعت خود و بهره برداری از آنها برای تبلیغات خودشان استفاده می کنند .در برخی از خیابان های کلانشهر ارومیه پل هایی جهت عبور عابرین قرارداده شده اما هنوز پله هایی برای این پل تعبیه نشده ولی بیلبورد های تبلیغاتی آنها نصب شده و در بازه زمانی های مشخص تعویض می شوند و مشخص نیست که هدف از ساختن آن ها چه بوده و چه کسانی برنامه ریزی کرده اند.

در پایان باید گفت که مسئولین شهری اگر قصد دارند که دیگر شاهد این گونه حوادث ناگوار برای همشریان نباشند و به نارضایتی های مردم رسیدگی کنند ، باید برنامه ریزی هایی در جهت بهبود وضعیت انجام دهند که قابل اجرا و رسیدگی باشد و با پشت گوش انداختن این موضوع به شرایط نابسامان بیشتر از این دامن نزنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید