18:25|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1400 - 13:16
کد خبر: 16803
یادداشت:

جدول کشی نادرست ، راه نفس پیاده رو هارا گرفته است

در آداب شهرنشینی حقوق و مسئولیت هایی پابرجاست. حفظ حقوق ساده شهروندی و تامین ساده ترین امکانات شهری کوچکترین انتظاری است که مردم از دولت دارند .
جدول کشی نادرست ، راه نفس پیاده رو هارا گرفته است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها مردم از ترس جان خود از استفاده تاکسی ها و وسایل عمومی اجتناب می کنند و رو به پیاده روی های طولانی آورده اند . آنچه این موضوع را مورد اهمیت قرار می دهد ، مورد استفاده بودن این رویه توسط انواع رده های سنی است . این بازه ی سنی متنوع از کودکان و نوجوانان شروع می شود و تا رده ی سنی سالمندان و میانسالان ادامه دارد . این دقیقا همان چیزی است که اهمیت موضوع را چند برابر می کند. امنیت مسیر پیاده رو های شهر را کسی به عهده نمی گیرد و در این بین مردم بی پناه قربانی این بی توجهی ها می شوند. 

جدول کشی های خارج از قواعد ، دل به خواهی و بی اساس خیابان ها ، هم مسیر پیاده روهارا با مشکل روبه رو کرده و هم مسیر ماشین روها را . این مشکل گاهی باعث تداخل مسیر این دو باهم می شود و تصادفات و اتفاقات ناگوار زیادی را رقم می زنند . این تلفات جانی و مالی که مردم متضرر می شوند به عهده کیست ؟
نکته قابل تاملی که وجود دارد این است که مسئولان مربوطه حتی در صورت اقدام برای اصلاح این مشکلات ، باز مشکل دیگری را رقم می زنند و این خود پارادوکسی تلخ در این امر است . در سطح شهر شاهد اصلاحات جدول کشی هستیم که خود باز به اصلاح نیاز دارند که این موضوع به شوخی تلخی می ماند که شهرداری با مردم دارد . 

از دیگر مشکلات جدول کشی های نادرست شهر می توان به آلودگی های حاصل از آن اشاره کرد . لجن زدگی های کنار جدول ها و رشد گیاهان هرز از عوامل بوی تعفن خیابان های ارومیه است . رد شدن اب جوی ها از این گندابه ها ایین مشکلات را هرروز بیشتر می کند و به گسترش آلودگی ها و بیماری ها دامن می زند . گویی مسئولین بیشتر از مردم ، به همنشینی با گیاهان هرز در سطح شهر علاقه دارند و از این موضوع خوشحالند که این گیاهان بیشتر از مردم در خیابان ها به چشم می آیند . 

از سویی این موضوع باعث گسترش جانوران فاضلابی در جوی های شهر می شود که مردم عادی را به ستوه آورده است. حضور مارمولک ها و موش هایی که در این جدول کشی های نادرست لانه کرده اند و طعم شهرنشینی را چشیده اند ، موضوعی غیر قابل تحمل برای شهروندان ارومیه ای است. این امر راه ورود این موجودات به خانه های مردم را هموار می کند و آسیب هایی چند به امنیت و روان مردم وارد کرده است. 

همچنین می توان به اسیبی که این جانوران به بافت سبز و درختان کنار خیابان ها وارد می کنند اشاره کرد. خوردگی ریشه ی این درختان و خشک شدن ان ها از دیگر ثمرات همنشینی با این جانوران است که به هیچ عنوان مورد توجه مسئولین قرار نمی گیرد . عدم رسیدگی درست به امورات باغبانی این درختان هرروز بیشتر از دیروز به زیبایی شهر آسیب می زند . 

در پایان انتظار می رود موارد ذکر شده مورد توجه مسئولین مربوطه واقع شود و در جهت اصلاح این امورات قدم بردارند ...

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید