17:09|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400 - 13:16
کد خبر: 16800
یادداشت:

خستگی عزاداری بر تن نارنجی پوشان شهر

معضل فرهنگی که همه ساله در ایام عزاداری حسینی تکرار می شود و کمتر کسی به آن توجه ریخت ظروف نذری در کف خیابان های شهر است.
خستگی عزاداری بر تن نارنجی پوشان شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در ایام محرم، رهاسازی زباله در معابر و خیابان ها به اوج می‌رسد؛ اتفاقی که توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی های نذری در این دهه بر شدتش می‌افزاید. صحنه هایی که معنای دیگر آن افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح قصه پر غصه مأموران و رفتگران شهرداری می شود؛ زحمت کشانی که با آغاز محرم رخت عزای دیگری بر تن می کنند و خسته از فرهنگ غلط افراد، چهره آلوده شهر را می زدایند.

هر سال با فرارسیدن ماه محرم و به دنبال پخش نذورات، استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دو چندان می‌شود و آمارها حکایت از دو برابر شدن حجم زباله های شهری در چند روز گذشته دارد؛ متاسفانه در این ایام، رهاسازی زباله و مواد پلاستیکی از لیوان های یکبار مصرف تا ظروف غذا در معابر و خیابان ها به اوج خود رسید؛ صحنه هایی ناخوشایند که قصه پر غصه مأموران و رفتگران شهر شد.

متاسفانه ریختن زباله در معابر و صحنه هایی که معنای دیگر آن افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح داستان و زحمت پر غصه مأموران و رفتگران شهرداری می شود.

شاید بعضی از ما به زحمتی که برای جمع کردن این نوع زباله ها توسط کارگران شهرداری کشیده می شود فکری نکنیم و اکثر شهروندان ظروف یک بار مصرف خود را در هر جایی که بخواهند رها می کنند که باعث می شود این گونه زباله ها در خیابان ها پخش شود و چهره ای زشت به شهر بدهد.

تنها کسانی که در روزهای عزاداری دیده نمی شوند،پاکبانان زحمت کش شهرداری هستند که ظاهرا در روزهای عزای حسینی آنها دو جانبه داغ دار هستند و باید یک عزای ویژه هم برای آشغال ریختن مردم در دل خود به پا کنند.

سخن آخر اینکه باید از بسیاری از شهروندان پرسید که این پاکبانان چه گناهی دارند که باید در این روزها با این حجم از زباله ها روبرو شوند؟ چرا که هر لیوان یا ظرفی که به زمین می افتد، یک قامت هم خم می شود که با دست های پینه بسته خود به جمع آوری این زباله ها بپردازند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید