15:14|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400 - 11:22
کد خبر: 16794
یادداشت:

هشدار! سایه سیاه کرونای دلتا بر سر مردم آذربایجان غربی

هم ‌نشینی با کرونای افسارگسیخته موج پنجم این ویروس منحوس را با قدرت هر چه تمام‌تر در آذربایجان غربی رقم زد و موج جهش یافته آن نه فقط رنگ شهرهای سراسر استان را یکی پس از دیگری‌ قرمز کرد بلکه شمار مبتلایان را نیز به شدت افزایش داده است به نحوی که سیستم بهداشتی و کادر درمان استان، درگیر بحران همه‌گیری کرونا و یا به نوعی دلتا ویروس شده ‌که از شدت همه‌گیری و ابتلای بسیار بالا برخوردار است و انگار این بار خشن تر و بی رحمانه تر از پیک های قبلی به میدان آمده و فعلا هم قصد فروکش شدن ندارد.
هشدار! سایه سیاه کرونای دلتا بر سر مردم آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها در آذربایجان غربی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده و دیگر فضای بستری و بیمارستانی کافی برای پذیرش سیل عظیم بیماران وجود ندارد و کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند و رمقی برای آنها باقی نمانده است.

در این میان سوال بسیاری از مردم این است که چرا هیچ‌کس تصمیمی که بر پایه اصول باشد را نمی‌گیرد؟ چرا هیچکس به هشدارها گوش نمی‌دهد؟! نزدیک به یک سال و نیم از شیوع این ویروس منحوس می گذرد و به واسطه آن تجربیات تلخی را پشت سر گذاشته ایم! اما متاسفانه با و جود تمامی این هشدارها و تجربه بدترین روزهای زندگی و  از دست دادن عزیزان‌مان ؛ باز هم گوش شنوایی نیست!

 قطعا با ادامه این بی احتیاطی ها، در روزهای آینده همچنان هم افزایش تعداد مبتلایان و هم افزایش میزان مرگ و میر را شاهد خواهیم بود، ‌زیرا واقعا میزان رعایت پروتکل‌ها کم است. معلوم نیست چه اتفاقی افتاده، آیا ترس مردم نسبت به بیماری ریخته است، خسته‌اند یا چه اتفاق دیگری افتاده که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و این همه مرگ و میر و این همه هشدار هیچ افاقه ای ندارد! چرا باید در مکان هایی که هیچ ضرورتی ندارد تجمع کنند و باعث گسترش این ویروس منحوس شوند؟!

این شرایط گواه شرایط فوق بحرانی است و تجربه ها نشان داده تا اینجا مدیریت وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و مهار کرونا بی فایده بوده است. به نظر می رسد حتی واکسیناسون هم نمی تواند این موج را مهار کند چرا که شدت انتقال ویروس و افزایش تعداد مبتلایان آنهم هر 50 ثاتیه یک نفر در استان اصلا شوخی بردار نیست. و در صورت  عدم مدیریت درست و عدم همکاری شهروندان با عواقب بسیار جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد.

گرچه تزریق واکسن در حال انجام است، اما رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین و بهترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کروناست بویژه اینکه به نظر می‌رسد نوع دلتا که این روزها زیاد از آن سخن گفته می شود، از انواع پیشین خطرناک تر است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند یا حتی کسانی که واکسن زده اند نیز در برابر این نوع ویروس، ایمنی کامل ندارند.

 این روزها تمام شهرهای استان آذربایجان غربی در  وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته است. حجم کاری پرستاران و کادر درمان بیمارستان های استان با عادی انگاری مردم در این روزها بیشتر شده و سفیدپوشان عرصه سلامت دیگر این روزها با شیوع گسترده کرونا حال خوشی ندارند و تنها خواسته آنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید