04:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1400 - 11:21
کد خبر: 16785
قابل توجه مسئولان؛

کرونا در کمین اتوبوس شهری

از دیرباز تاکنون اتوبوس شهر از وسایل نقلیه پرطرفدار کلانشهر‌ها بوده است . آنچه این روزها به آن توجه نمی‌شود حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این وسایل نقلیه است . با توجه به میزان استفاده بالای مردم از این وسیله نقلیه باید توجهی هرچند بیشتر به این موضوع داشته باشیم .
کرونا در کمین اتوبوس شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طبق مصوبه ثبت شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز حمل‌و‌نقل عمومی شهرها حتی در بدترین شرایط کرونایی نیز ملزم به فعالیت هستند، با این همه اتوبوسرانی هیچ رسیدگی لازمی روی امورات بهداشتی در اتوبوس‌ها برای حفظ جان مردم انجام نمی‌دهد . 

پخش کاورهای جداکننده راننده از مسافران ، محدود کردن تعداد مسافران ، از جمله اقدامات ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر است اما متاسفانه هیچ نشانه ای از این چنین رسیدگی‌هایی در اتوبوس‌های سطح شهر دیده نمی‌شود و این امر باعث نگرانی مردم شده است . 

از سویی اکثر استفاده کنندگان این وسیله نقلیه عمومی ، مسافرانی با سنین بالا و البته آسیب پذیر هستند که این موضوع به خودی خود اهمیت رسیدگی را بیشتر می‌کند . این قشر با بیماری‌های زمینه ای و سیستم دفاعی ضعیف جزو جسم‌های هدف این ویروس منحوس هستند . با توجه به استفاده ی زیاد این خیل از اتوبوس در طول روز اهمیت این موضوع افزایش می‌یابد . 

با این همه انتظار می‌رود سازمان مربوطه تدبیرات لازم از جمله ضدعفونی مکرر و منظم اتوبوس‌ها ، تعبیه دستگاه ضدعفونی کننده برای مسافران ، محدود کردن تعداد مسافران و عدم دریافت پول نقد که از عوامل انتقال ویروس در جامعه است را انجام دهند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رسول
1400/05/26 - 22:27

همشهری محترم درست می گوینداصلااتوبوسرانی ول کرده وضدوعفونی رادر ضمن در موردپول نقدما حق وحقوق را ازپول نقد برمیداریم