23:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1400 - 11:36
کد خبر: 16778
یادداشت:

کرونای دلتا؛ ویروسی که با هیچکس شوخی ندارد/سیاهی که تمام آذربایجان‌غربی را در برگرفت

اوضاع کشور این روزها به حدی وخیم شده است که در وضعیت سیاه کرونا قرار دارد و بر اساس اعلام آمارها از سوی مسئولان روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جان شان را از دست می دهند و به اذعان مسئولان وزارت بهداشت و بررسی‌های میدانی اغلب بیمارستان‌های کشور تخت خالی برای بستری بیماران ندارند و این وخامت به جایی رسیده است که بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در کشور 6 روز تعطیل رسمی اعلام شده است.
کرونای دلتا؛ ویروسی که با هیچکس شوخی ندارد/سیاهی که تمام آذربایجان‌غربی را در برگرفت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها در آذربایجان غربی نیز تعداد بستری‌هی کرونایی به شدت افزایش پیدا کرده است و متاسفانه شرایط به حدی حاد شده است که باید گفت وضعیت رو به سیاهی رفته است و سرعت انتقال این ویروس منحوس به شدت افزایش یافته و در محیط بسته و حتی باز می‌تواند به راحتی منتقل شود.

اما سوال اساسی اینجاست که آيا این تعطیلی می‌تواند چاره درد مردم باشد و آیا این تعطیلی ها آنقدر اصولی و برنامه ریزی شده است که بتواند در فروکش کردن این ویروس منحوس تاثیر گذار باشد؟؟! البته بر اساس عقیده بسیاری از کارشناسان امید است که این تعطیلی ها نتیجه ای عکس به همراه نداشته باشد.

کند بودن روند واکسیناسیون، کمبود کیت تست کرونا، کمبود مراکز غربالگری و  به دنبال آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان و اصرار به حضور در برخی از تجمعات غیر ضروری؛حالا این استان را به مرحله‌ای رسانده که کادر درمان از وضعیت سیاه سخن می‌گویند.

این روزها شاهد سیر تصاعدی ابتلا و همه گیری ویروس کرونا در آذربایجان غربی هستیم که در صورت تداوم رعایت نکردن شیوه نامه ها این روند وخیم تر نیز خواهد شد و شاید ماه ها طول بکشد که وضعیت این استان به حالت عادی برگردد.

انگار که آذربایجان غربی  این روزها دیگر گنجایش پذیرش این همه جان باخته را ندارد؛ هیچ چیز طبق روال پیش نمی رود و متاسفانه  این استان در شرایط اوج شیوع کرونا با کمبود دارو و سرم مواجه است. ظرفیت بیمارستان های استان پر شده و ویزیت بیماران برای استقرار در خانه به خاطر کمبود برخی از داروها سخت تر و پیچیده تر است. مقابل سردخانه ها و پزشک قانونی هم صفی دیگر به راه است؛ عزاداران ساعت ها در نوبت تحویل پیکر عزیزان شان باید منتظر بمانندو همه اینها یعنی اوج فاجعه.


کلام آخر اینکه، شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که این روزها در بیمارستان‌ها فقط امکانات کم نیست بلکه تعداد بیماران چنان زیاد شده که نیروی انسانی هم برای خدمات دهی به بیماران بسیار کم شده است و فشاری مضاعف بر دوش کادر درمان تحمیل شده است؛  پس لازم و ضروری است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات غیر ضروری به خود و عزیزانمان رحم کنیم چرا که بارها و بارها ثابت شده که این ویروس منحوس با هیچ کس شوخی ندارد.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید