18:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1400 - 13:21
کد خبر: 16777
یادداشت:

خودروهای فرسوده ،عامل اصلی نفس تنگی شهر

فرسوده و اسقاطی بودن بسیاری از خودروهای ناوگان حمل و نقل شهری و عدم رسیدگی به آن باعث افزایش خسارات جانی و مالی به شهروندان شده است.
خودروهای فرسوده ،عامل اصلی نفس تنگی شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،با عبور از خیابان های شهر ، شاهد تردد تعداد کثیری از ماشین های فرسوده هستیم ، ماشین هایی که نه ظاهر مناسبی دارند و نه از لحاظ فنی برای بهره برداری از آن ها در امر حمل و نقل مناسب هستند.

خودروهای فرسوده سهم زیادی در آلوده شدن هوای شهرهای استان دارند، حمل ونقل شهری با خودرو های عمومی و شخصی  فرسوده و عبور ماشین های سنگین و اسقاطی علت اصلی آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست هستند و افزایش بیماری های تنفسی و پوستی از نتایج این آلودگی های شهری است.

از نظر فنی ، خودروهای فرسوده ، خودروهایی هستند که استاندارد کافی در زمینه ایمنی ، مصرف سوخت و آلایندگی را دارا نباشند و الزامات لازم در مورد تردد در سطح شهر را برای حمل مسافر یا استفاده شخصی نداشته باشند.

مراکز معاینه فنی در سطح شهر ، شاید با تعمیر کردن بتوانند مشکل آلایندگی و سوختی را برطرف کنند و عمر آن را افزایش دهند ، اما از لحاظ افزایش عمر قطعات آن کاری نمی توانند انجام دهند.

امروزه بی کیفتی قطعات تولید شده از یک سو و از سوی دیگر استفاده زیاد از عمر مفید خودرو باعث فرسودگی قطعات می شود و همین امر منجر به افزایش تصادفات در شهر و جاده می شود و خطرات جانی و مالی بسیار وجبران ناپذیری به بار می آورد.

می توان به جرات گفت بسیاری از اتوبوس ها ، تاکسی های خطی و خودروهای شخصی باید اسقاط شده و به گورستان ماشین ها منتقل شوند ولی رسیدگی به این موضوع نیاز به هزینه زیادی دارد که نه دولت و نه مردم مسئولیت آن را نمی پذیرند و باید در پی راهکاری باشیم که هم سریع تر انجام شود و هم بازدهی زیادی داشته باشد .

در پایان از مسئولان استان انتظار می رود با رسیدگی به خودروهای  حمل و نقل شخصی و چاره اندیشی برای اسقاط کردن خودروهای فرسوده ، این معضل را که مسبب اصلی تصادفات شهری و جاده ای شده و آلودگی محیط زیست را افزایش داده حل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید