23:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1400 - 12:48
کد خبر: 16773
فرماندار ارومیه در گفت‌‌وگو با باریش اعلام کرد:

ساعات برگزاری مراسمات عزاداری حداکثر دو ساعت است

فرماندار ارومیه گفت: مراسمات عزاداری صرفاً در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و حداکثر دو ساعت برگزار می شود.
ساعات برگزاری مراسمات عزاداری حداکثر دو ساعت است

سول مقابلی، فرماندار ارومیه، در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، درخصوص زمان برگزاری مراسمات عزاداری محرم، اظهار داشت: با همکاری مردم و مسئولان می توان میان برگزاری مطلوب عزاداری های ایام محرم و حفظ سلامت شهروندان و جلوگيری از شيوع بيماری كرونا تعادل ایجاد کرد.

رسول مقابلی با اعلام اینکه سازمان تبليغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام محرم و صفر می باشد، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی با یک سوم ظرفیت بوده و در فضای بسته ممنوع می باشد و ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است و باید به صورت مستمر در مراسمات از ماسک استفاده شود.

وی درخصوص اقدامات ضروری برای توزيع نذورات نیز خاطرنشان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع و توزیع نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود و برپايی هر نوع ايستگاه های صلواتی توزیع نذورات و چای ممنوع است و توزیع نذورات نباید منجر به تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت شود.

فرماندار ارومیه در پایان با اشاره به اینکه هیئت ها و متوليان امر متعهد به رعايت دستورالعمل ها و فراهم نمودن اقلام بهداشتی،‌ رعايت فاصله اجتماعی، مديريت ساعت و زمان برگزاری و ... در حین ایام سوگواری هستند، تصریح کرد: مراسمات عزاداری صرفاً در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید