14:30|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1400 - 12:38
کد خبر: 16772
یادداشت:

افزایش سرسام آور اجاره‌بها در آشفته بازار مسکن ارومیه

افزایش قیمت اجاره‌بها و مسکن طی سال جاری موجب گله‌مندی شهروندان شده است که خواستار ارائه راهکاریی از سوی مسئولین مربوطه برای خلاصی از قیمت کمرشکن اجاره هستند، اما متاسفانه تاکنون هیچ تدبیری در این خصوص اندیشیده نشده است.
افزایش سرسام آور اجاره‌بها در آشفته بازار مسکن ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، همزمان با افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمانی، در سطح شهری ارومیه شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و در پی آن اجاره‌بها در سال جاری هستیم که گله‌مندی شهروندان را به دنبال دارد.

در واقع می‌توان گفت قیمت مسکن در کلانشهر ارومیه به شکلی افزایش یافته است که کمتر کسی می‌تواند به صورت عادی در این شهر و مخصوصا در هسته مرکزی آن خرید منزل داشته باشد.

عوامل بسیاری در افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار است، منطقه‌ای که مسکن در آن قرار دارد، طبقه، واحد، امکانات مانند انباری و آسانسور، وضعیت سند، عرض کوچه و خیابان و ... از نمونه‌های بارز عواملی هستند که به هنگام خرید، فروش و یا اجاره مسکن موثر می‌باشند.

اگر گذری از آژانس‌های معاملاتی مسکن در سطح شهری گذری داشته باشیم خواهیم دید که بیشتر کسانی که برای خرید مراجعه می‌کنند یک مسکن دارند که تصمیم دارند آن را به فروش برسانند وکمی بزرگ‌تر و یا در منطقه بهتری خرید کنند و متاسفانه کمتر دیده می‌شود که کسی بخواهد برای اولین بار مسکنی خرید کند.

متاسفانه افزایش اجاره‌بهای مسکن یکی از مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج است که روزنه امید را در دل جوانان ریشه‌کن می‌کند و مسئولین باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند چرا که جوانان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل ناشی از آن از عهده این مخارج سنگین برنمی‌آیند.

در پایان از مالکان انتظار می‌رود که رعایت حال مستأجران را بکنند و از مسئولان ذی‌ربط نیز با نظارت و قیمت‌گذاری از افزایش سرسام‌آور قیمت منازل جلوگیری کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علی دوست
1400/05/25 - 01:27

یکی از عوامل افزایش اجاره بها مشاورین املاک هستندکه به خاطر گرفتن حق کمیسیون زیاد مستاجران رابدبخت میکنند.وهمچنین درج قیمت در برنامه دیوار که اصولی نیست.وهر کس هرقیمتی دلش خواست قیمت میدهد و باعث افزایش اجاره بها می‌شود