17:11|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1400 - 12:14
کد خبر: 16770
یادداشت:

جوی های آب، محلی برای انباشت زباله های شهری!

ریختن زباله و بی توجهی به بهداشت پیاده رو ها و جوی های آب کنار خیابان ها متاسفانه این روزها به یک کار عادی بین شهروندان تبدیل شده است.
جوی های آب، محلی برای انباشت زباله های شهری!

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، رشد جمعیت شهری و رو آوردن مردم به شهرنشینی و عدم فرهنگ سازی بین آنها این روزها باعث افزایش شدید تولید زباله و آلودگی های شهری شده است.
بی توجهی شهروندان به ریختن زباله در پیاده رو ها و جوی های آب و تبدیل کردن جوی ها به سطل های زباله باعث راکد شدن آب و جمع شدن آلودگی و لجنی شدن آن می شود.

شاید در نظر دیگران با چند زباله مشکلی به وجود نیایداما با ترکیب زباله ها و افزایش آنها ،توده های بزرگی تولید می شوند و ماندگاری آنها زیر نور آفتاب ، باعث جمع شدن آلودگی ها و بیماری های زیادی می شود.

راکد ماندن طولانی مدت آب و افزایش آن بخصوص در هنگام بارندگی باعث سرریز شدن آب و آلودگی های داخل آن به کف خیابان و پیاده روهای شهری  شده وموجب نشر آلودگی و بوی نا متبوع در خیابان ها و مناطق مسکونی می شود که این امر قطعا تهدیدی برای سلامتی شهروندان وعامل اصلی در انتقال بیماری های خطرناک به مردم می شود.

بسیاری از مغازه داران بدون توجه به عواقب کار ، زباله های خود را در جوی ها خالی می کنند که با خراب شدن میوه ها و تولید بوی بد در محیط سبب تجمع حشرات  می شود  که نارضایتی بسیاری ازشهروندان  را به همراه دارد.

در این میان حتی با وجود سطل های زباله در سطح شهر ، مردم زباله هایی که همراه خود دارند را به جای انداختن در سطل ها ، در جوی ها رها می کنند و متاسفانه با این رفتار خود  اهمیتی به ایجاد آلودگی و به خطر افتادن سلامت خود و دیگر شهروندان نمی دهند.

نکته پایانی اینکه، آموزش این امر باید از سن کودکی شروع شود و نیازمند شدید فرهنگ سازی برای اصلاح این معضل شهری بین شهروندان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید