12:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1400 - 11:57
کد خبر: 16755
یادداشت:

تبعیض؛ تنها دستاورد مسئولین شهری برای مناطق حاشیه‌نشین

یکی از مشکلات پیچیده پیرامون کلان‌شهر ارومیه که خود مولد بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر می‌شود حاشیه‌نشینی است که با کم توجهی مسئولین شهری به محلات حاشیه ای، ساکنان این مناطق را در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی آسیب‌پذیر کرده است.
تبعیض؛ تنها دستاورد مسئولین شهری برای مناطق حاشیه‌نشین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه از حاشیه نشینی در اطراف کلانشهر ارومیه به عنوان چالش و معضل اساسی یاد می‌شود؛ از طرفی هم بافت محله‌های حاشیه‌ای در این مناطق فرسوده هستند که با کم‌توجهی و بی‌عدالتی مسئولین شهری وضعیت نامناسب آن روز به روز تشدید می‌شود.
 
فقر، بیکاری و نبود امکانات، عده زیادی از مردم شهرستان‌های کوچک و روستاهای آذربایجان‌غربی را برای تحقق آرزوهایشان به سوی مهاجرت به ارومیه سوق داده و همین موضوع سبب تشدید حاشیه‌نشینی و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در این شهر شده است.

در واقع می‌‎توان گفت ارومیه در یک دهه گذشته با افزایش چشمگیر حاشیه‌نشینی روبه‌رو بوده که این موضوع با گذشت سال‌ها نه تنها کاهشی نداشته بلکه به لطف مسئولین مربوطه با رشد روزافزون نیز مواجه بوده است.

کمبود امکانات، معابر و کوچه‌هایی با آسفالت نامناسب و سطل‌های زباله بی‌کیفیت و ...، همه از مشکلات اصلی ساکنان این منطقه است.

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از مشکلات مردم این منطقه است و اساسی‌ترین دغدغه جوانان منطقه فقر، بیکاری و نبود درآمد کافی برای امرار و معاش است که آنان را به سوی مشاغل کاذب و خرید و فروش مواد مخدر سوق می‌دهد.

در ادامه به صراحت می‌‎توان گفت مسئولان شهری نسبت به وضعیت اسفناک حاشیه نشینی و کمبودهایی که در این مناطق وجود دارد، واقف هستند، اما پیگیری‌های بی‌ثمر و وعده‌های پوچ، نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات اهالی این منطقه را باز کند.

متاسفانه تبعیضی که بین مناطق بالا و حاشیه‌ شهر وجود دارد نمونه بارزی از بی عدالتی نهادهای مربوطه و مسئولین است؛ گویی که نشتسن بر روی کرسی مهم ترین خواسته آنان بوده نه انجام وظایف و حل مشکلات شهری...   

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید