10:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1400 - 09:59
کد خبر: 16752
یادداشت:

کادر درمان آذربایجان غربی در برزخ کرونا / مدافعان سلامت خسته و چشم انتظار عزم همگانی

کادر درمان کشور و به دنبال آن استان آذربایجان غربی بیش از ۱۷ ماه است که شبانه‌روز در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و تنها انتظارشان از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مواجه نشدن با ویروس منحوس کرونا است.
کادر درمان آذربایجان غربی در برزخ کرونا / مدافعان سلامت خسته و چشم انتظار عزم همگانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها کادر درمان خسته است، ظرفیت بیمارستان ها پر شده و بسیاری از کادر درمان حتی دیگر توان سر پا ایستادن را هم ندارند،بلاخره آنها هم مانند هر انسان دیگری ظرفیتی دارند، آنها نیز مانند دیگر شهروندان دلشان برای عزیزانشان تنگ می شود، اما چه کنند که 17 ماه است که این ویروس  مثل شما که بهانه سفر را دیدن مادر و پدرت می دانی و معتقدی نمی توانی دلتنگی شان را تحمل کنی. تحمل دلتنگی که تضمین سلامت آنهاست.

ویروسی که دست بردار نیست و همچنان قربانی می‌گیرد. چه از میان عموم مردم و چه از بدنه کادر درمان؛ از جانگذشتگانی که بیش از 17 ماه است با بیماران کرونایی در تماس هستند و اکثرا در طول این مدت مبتلا شده اند و کم نیستند پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که دچار این ویروس شده و به خاطر درمان بیماران از خود گذشتگی کرده اند و در این راه جان خود را از دست داده اند.

همواره باید یادمان باشد که ظرفیت تیم‌های درمانی محدود بوده و خستگی و ضعف ناشی از کار بر این عزیزان غالب شده است.

اوج گیری بیماری کرونا موجب خستگی و فرسودگی بدنه درمانی آذربایجان غربی شده است. با توجه به نامشخص بودن آینده این بیماری، واجب است که با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های مشکوک به آلودگی در حفظ سلامت خود بکوشیم تا بر سنگینی کار این جان برکفان نیفزاییم.

 کرونا در خیز پنجم نسبت به چهار موج گذشته افراد بیشتری را در آذربایجان غربی مبتلا و راهی بیمارستان کرده است، در این میان مرگ های ناشی از کرونا نیز افزایش یافته است، مشاهدات عینی از بیمارستان های استان نشانگر این است که بیماران بستری مبتلا به کرونا بدحال هستند و سن ابتلا به کرونا نیز پایین آمده است.

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که یک فرد مبتلا به کرونا می تواند ده ها نفر را در یک جمع مبتلا کند بنابراین با رعایت یک سری هشدارهای بهداشتی قطعا می توان جلوی یک عمر پیشیمانی را گرفت.

حال با توجه به بحران ایجاد شده مسئولان باید در اتخاذ تدابیر مناسب تعلل نکند، از طریق صدا و سیما تبلیغات جدی را دوباره از سر بگیرد و مردم با درک شرایط بحرانی، مهمانی و دورهمی‌های غیرضروری و حتی ضروری را لغو کنند و از ماسک در مکان‌های عمومی استفاده کنند و به حال یکدیگر رحم کنند،سلامت جامعه زنجیره وار بهم متصل است، ادامه روند فعلی کمر کادر درمان را می‌شکند و بحرانی جدید خلق می‌کند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید