09:54|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1400 - 12:41
کد خبر: 16749
یادداشت:

فضای مجازی؛ ارمغان کرونا برای نوجوانان

گوشی موبایل، فضای مجازی، اینستاگرام، سلبریتی و... کلماتی که این روزها ورد زبان اکثریت مردم جامعه شده و متاسفانه کودک و جوان و بزرگ و میانسال هم نمی‌شناسد و میتوان آثار مخربی در زندگی افراد به وجود آورد.
فضای مجازی؛ ارمغان کرونا برای نوجوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن مدارس، شرایطی را به وجود آورده که اکثر خانواده‌ها قبل از آن که شیوه صحیح استفاده از فضای مجازی و فرهنگ بهره‌برداری از آن را به فرزندان خود آموزش دهند به ناچار مجبور به خرید تلفن همراه و در اختیار قرار دادن اینترنت برای فرزندان خودشان شده‌اند.

آموزش مجازی این موقعیت را برای دانش آموزان فراهم کرد که بدون داشتن هیچ محدودیتی فرصت استفاده از فضای مجازی را داشته باشند و ساعت‌ها از زندگی واقعی خود دور شده و درگیر دنیای غیر واقعی شوند.

اینکه دانش آموزان ساعت‌ها به بهانه درس خواندن و شرکت در کلاس‌های مجازی، در سایت‌های غیردرسی حضور پیدا می‌کنند.

متاسفانه دانش آموزان با توجه به وابستگی که در فضای مجازی پیدا کرده‌اند، با کوچکترین اختلاف و درگیری که در خانواده‌ها ممکن است به وجود آید به فضای مجازی پناه برده و این مسئله نیز می‌تواند آینده آنان را تحت تاثیر ابعاد منفی خود قرار دهد.

در ادامه می‌توان خستگی، بی حوصلگی، کسل بودن و آشفتگی در نوجوانان و جوانان و میل به درون‌گرایی و دوری از جمع را از عواقب حضور و استفاده زیاد از فضای مجازی دانست؛ دنیای مجازی که بی حد و مرز بوده و متاسفانه هیچگونه محدودیتی از سوی خانواده‌ها برای استفاده فرزندانشان از آن تعیین نشده است.

مسئله تاسف‌آور این است که برخی از کانال‌هایی که نوجوانان به آن جذب شده و ورود می‌کنند، با هدف تخریب روحی و روانی جوانان و آسیب به بنیان خانواده‌ها، فیلم‌ها و عکس‌هایی پخش می‌کنند که در حدود سنی هیچ نوجوان نمی‌باشد.

و در پایان انتظار می‌رود والدین وقت بیشتری را در اختیار فرزندانشان قرار داده و با ایجاد فضای مناسبی برای سرگرمی، رغبت آنان را برای حضور در فضای مجازی کاهش دهند؛ هچنین تلاش برای آموزش فرهنگ استفاده از فضای مجازی می‌توانند نقش موثری در مراقبت و امنیت آن‌ها داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید