06:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1400 - 11:56
کد خبر: 16748
یادداشت:

کلاهبرداری با نقابی به نام کسب‌ وکار اینترنتی!

در ایامی که ویروس کرونا سایه خود را بر سر جامعه افکنده، رغبت مردم برای خرید اینترنتی در جهت رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی بیش از پیش شده است که این موارد زمینه را برای جولان افراد سودجو فراهم آورده که نیازمند رسیدگی مسئولین ذیربط می‌باشد.
کلاهبرداری با نقابی به نام کسب‌ وکار اینترنتی!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از بدو شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی و در پی آن با گسترش فضای مجازی و تبدیل شدن این فضا به بخش مهمی از زندگی افراد، شاهد این هستیم که بسیاری از فعالیت‌ها توسط برنامه‌های مجازی در حال انجام است.

یکی از فعالیت‌هایی که با شیوع کووید-19 افزایش چشمگیری داشته است، فعالیت کسب و کار‌های آنلاین است که علاوه بر شیوع کرونا، صرفه جویی در وقت هم مزید بر علت شده است تا  فروشگاه‌های اینترنتی رونق بیشتری بگیرند؛ این در حالی است که فضای خرید و فروش آنلاین نسبت به خرید حضوری امن و قابل اعتماد نیست.

در حال حاضر کمبود وقت و هزینه بر بودن خرید حضوری افراد را وا داشته تا به سمت خرید‌های آنلاین سوق پیدا کنند، اما در آذربایجان‌غربی این روش کاملا نوپا بوده و با تشدید روزانه کرونا در حال گسترش است.

از شیوه‌های ترفند جذب مشتری در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، پیشنهاد فروش برخی از کالا‌ها با قیمتی کمتر به کاربران است، زمانی که کاربر نسبت به پرداخت هزینه اقدام می‌کند، با هدایت به درگاه جعلی بانکی نسبت به سرقت اطلاعات اقدام می‌کنند.

در این روش‌ها افراد سودجو پس از تماس مشتری به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که آن کالا دارای مشتریان زیادی بوده و با شرط گذاشتن دریافت بیعانه قول می‌دهند که جنس مورد نظر را برای مشتری نگه‌ داشته و پس از اخذ وجه برای مشتری ارسال کنند که در این مواقع حتی برخی از کاربران حاضر می‌شوند تا کل مبلغ کالا را نیز پرداخت کنند.

در آخر امید است شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای مورد نظر، مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و در مقابل مسئولین مربوطه نیز بایستی با قرار دادن اطلاعات در این زمینه، شهروندان را نسبت به ترفند سایت‌های خرید و فروش اینترنتی آگاه سازند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید