12:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1400 - 13:34
کد خبر: 16746
یادداشت:

نیاز مبرم کلانشهر ارومیه به ساخت پارکینگ های طبقاتی

امروزه یکی از بزرگترین معضلات کلانشهر ارومیه، موضوع ترافیک شهری و عدم وجود پارکینگ طبقاتی در سطح شهری می‌باشد که این امر خود مشکلات زیادی را برای شهروندان به ارمغان آورده است.
نیاز مبرم کلانشهر ارومیه به ساخت پارکینگ های طبقاتی

با افزایش جمعیت و رغبت مردم برای استفاده از خودرو شخصی، تراکم خیابان‌ها بیش از پیش شده و نیاز به احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهری بیشتر نمایان می‌شود.

بحران کمبود پارکینگ مکانیزه و به تبع آن افزایش ترافیک شهری در شرایطی که هر فرد از خانواده برای خود خودروی شخصی دارد نیاز به رسیدگی سریع و دقیق دارد.

از یک سو کمبود پارکینگ و سوی دیگر افزایش هزینه آن علت کافی برای مردم شده که کمتر به پارک کردن خودرو های خودشان در پارکینگ رغبت نشان دهند و همین امر باعث شده تراکم خودرو های شخصی در کنار خیابان بیشتر شود و باعث ایجاد معضلاتی مثل ترافیک شدید، آلودگی محیط و همچنین باعث ایجاد اختلال در کارهای شهروندان می شود.

با افزایش تعداد پارکینگ های طبقاتی در خیابان های پر تردد شهر می توان کمک شایانی به حل این بحران کرد.

خیابان هایی مثل خیابان حسنی که بیشترین مطب پزشکان رادر خود جای داده است نیاز مبرمی به احداث پارکینگ طبقاتی بزرگ و مجهز دارد ؛ چرا که با پارک کردن خودرو ها کنار یکدیگر، مانع عبور راحت عابران پیاده و مخصوصا بیماران و افراد سالمند و معلولان و همچنین ایجاد ترافیک در این خیابان می شوند.

در آخر انتظار می رود که مسئولین مربوطه، توجه بیشتری به شرایط ترافیک خیابان ها و احداث پارکینگ های طبقاتی جهت رفاه حال شهروندان و مهم تر از همه ایجاد ترافیک شوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید