13:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1400 - 13:04
کد خبر: 16744
یادداشت:

دخل و تصرف اصناف در معابر شهری تضییع حقوق شهروندان است

این روزها دخل و تصرف برخی از اصناف در معابر شهری یا همان سد معبر نارضایتی و شکایت شهروندان همواره باعث ایجاد نارضایتی شهروندان ارومیه ای شده است.
دخل و تصرف اصناف در معابر شهری تضییع حقوق شهروندان است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه اصنافی هستند که جدای استفاده از مغازه، از پیاده روها هم به نفع خودشان استفاده می کنند و این امر بهوضوح باعث تضییع حقوق شهروندان می شود.

هر روزه با رفت و آمد در سطح شهر، شاهد فروشگاه های متنوع از هر صنفی در خیابان ها هستیم که برخی از این اصناف با ایجادسد معبر باعث نارضایتی و ضایع شدن حق همشریان و در واقع از بین بردن سیمای شهری می شوند.

در این میان عدم توجه و رسیدگی مسئولان به نارضایتی ها و شکایت ها باعث تشدید ناحقی ها شده است که فروشندگان فرصت را برای جولان دادن و استفاده های خودشان غنیمت می شمارند.

جدای از بر هم زدن سیمای شهری و سخت کردن عبور مردم ، این کار باعث شده مردم مجبور به رد شدن از کنار خیابان شوند و قطعا این اجباریت عواقب خطرناک و دشواری با خود به همراه دارد.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که رسیدگی کردن مسئولان نباید باعث شود که فروشندگان از کسب روزی حلال محروم شوند یا ماموران سد معبر آسیب جسمی و مالی به کسی وارد کنند بلکه از طریق برخوردهای اصولی و بر اساس قانون می توانند به راحتی به حل این مشکل شهری بپردازند.

در این بین باید هدف اصلی مسئولان شهری نیز در رابطه با حل این معضل، جلوگیری از ضایع شدن حق شهروندان و بازگشت زیبایی شهر باشد،نه تشدید نا حقی ها و آزار اصناف در کسب روزی حلال.

در پایان انتظار می رود مسئولان توجه بیشتری به سد معبرهایی که  کسبه و فروشندگان ایجاد می کنند داشته باشند و بیشتر به شرایط پیاده رو ها و سیمای شهری و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان  دقت کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/05/19 - 22:36

سلام سطح شهر ارومیه ومعایر جولانگاه دست فروشها وصنعتگران شده.الان اکثر حیابانهای شهر ارومیه علاوه بر پیاده روها حخسابونای اصلی روهم یا باکالا ویا بنر مسدود کردن.کسی هم رسیدگی نمیکنه