14:13|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1400 - 12:40
کد خبر: 16742
یادداشت:

وعده‌های پوچ و توخالی مسئولان؛ قصه‌ای تکراری در تکمیل پروژه تله‌کابین ارومیه

اختلافات مدیریتی، پروژه تله‌کابین ارومیه را دچار رکود کرده که برخلاف وعده‌های پی‌درپی مسئولان مربوطه، با گذشت 21 سال همچنان به حال خود رها شده و موجب اعتراض شهروندان شده است.
وعده‌های پوچ و توخالی مسئولان؛ قصه‌ای تکراری در تکمیل پروژه تله‌کابین ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، پروژه تله‌کابین ارومیه به طول ۳۶ کیلومتر، به عنوان یکی از پروژه‌های کلان در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود که در سال ۷۹ کلنگ‌زنی شده و طبق وعده مسئولان سال ۹۳ قرار بود فاز اول آن به بهره‌برداری برسد ولی با گذشت 21 سال و با وجود وعده‌های مسئولین همچنان به حال خود رها شده است.

پروژه تله‌کابین که قرار بود روزی به یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهر ارومیه تبدیل شود متاسفانه اکنون فقط نام یک پروژه را به یدک می‌کشد و در این میان کسی نیست که به تحقق وعده‌ها فکر کرده و به انتظارها پایان دهد.

بر اساس اعلام مسئولان وقت طرح اولیه این پروژه قرار بود در سه فاز احداث شود؛ فاز اول این طرح در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر؛ که مقرر بود با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال و ۱۲۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی احداث شود.

طبق اظهارات مسئولان مربوطه ۱۵ ایستگاه، محوطه سازی، کارتینگ، پارک آبی و آبنماها، فضاهای سبز، هتل و سوئیت‌های اقامتی، شهر بازی و فضاهای ورزشی، رستوران‌ها، تالار و اماکن پذیرایی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی، ساختمان تجاری همچنین امکانات خدماتی، رفاهی و تفریحی از برنامه‌هایی بود که می‌بایستی در تکمیل این پروژه انجام می‌شد که با کمال تاسف امروزه به رویای دست نیافتی برای شهروندان تبدیل شده است.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت که این پروژه در صورت بهره‌برداری، می‌تواند در توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی جوانان نقش به سزایی را ایفا کند.

در پایان سوال این است که بعد از 21 سال و با روی کار آمدن دولت جدید آیا مسئولین به جای وعده‌های توخالی، برنامه‌ای بری تسریع و تکمیل این پروژه و دیگر پروژه‌های ناتمام شهری اتخاذ خواهند کرد؟!
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید